اسکان اضطراری در خراسان شمالی

امدادرسانی به ۳ هزار حادثه‌دیده در برف و کولاک

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی از افزایش آمار اسکان اضطراری در خراسان شمالی خبر داد و گفت: این آمار به بیش از یک هزار و ۱۰۰ نفر رسیده است.

به گزارش شهروند آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛ ابوالفضل محبان اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار تا صبح امروز، یک هزار و ۱۳۴ نفر مرد و زن در نقاط از پیش آماده شده، اسکان اضطراری داده شدند.

او با بیان اینکه از شب گذشته، یک هزار و ۷۵۰ عدد کنسروجات، ۱۰۰ کیلوگرم پنیر، حدود دو هزار قرص نان و… بین این افراد توزیع شده است، افزود: این افراد از شب گذشته اسکان داده شده و با چای، کنسرو یا غذای گرم نیز پذیرایی شدند.

او بیان کرد: افراد اسکان داده شده در شهرستان بجنورد از شب گذشته تاکنون ۵۹۲ نفر، مانه و سملقان ۲۵۰ نفر، شیروان ۱۸۳ نفر، فاروج ۵۳ نفر، گرمه ۵۱ نفر و اسفراین ۵ نفر بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی به آمار حادثه‌دیدگان نیز اشاره کرد و افزود: سه هزار و ۱۱۴ نفره حادثه‌دیده در برف و کولاکی که از روز گذشته در استان آغاز شده است از خدمات هلال احمر استان بهره‌مند شده‌اند.

او تصریح کرد: هفت شعبه جمعیت هلال احمر در استان درگیر عملیات هستند که شامل ۳۲ تیم مستقر، ۴۰ دستگاه ناوگان ترابری و حدود ۲۰۰ نفر نیروی عملیاتی می‌شود.

به گفته او، خودروهای بسیاری در محورهای مواصلاتی دچار مشکل شده بودند که آمار رهاسازی آنها توسط امدادگران هلال احمر استان به ۶۱۸ خودرو رسید.

محبان به چند نکته ایمنی برای رانندگی در برف اشاره کرد و افزود: رانندگان آهسته و به صورت یکنواخت رانندگی کنند و از خودروی روبه‌رو نیز فاصله بیشتری بگیرند.

به گفته او، برای رانندگی در برف باید از دنده سنگین استفاده کرد و از فشردن پدال ترمز به صورت ناگهانی خودداری کرد.

او ادامه داد: رانندگان حتماً زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و قبل از رانندگی، سیستم گرمایش، بنزین، چراغ‌ها، ترمز، برف پاک کن و… را بررسی کنند./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.