شارژ ارزان قیمت؛ترفندی برای کلاهبرداری 400 میلیونی

رئیس پلیس فتا پایتخت از دستگیری متهمانی خبر داد که با ترفند فروش شارژ ارزان‌قیمت، کلاهبرداری ۴۰۰ میلیون تومانی کرده بودند.

به گزارش شهروند آنلاین،رئیس پلیس فتا پایتخت سرهنگ داود معظمی گودرزی در گفت‌وگو با فارس از شناسایی و دستگیری مجرمان اینترنتی خبر داد که با ترفند فروش شارژ ارزان‌قیمت اقدام به سرقت از شهروندان می‌کردند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار داشت: در پی مراجعه شخصی به پلیس فتا پایتخت مبنی بر برداشت غیر مجاز مبلغ حدود پانصد میلیون ریال از حساب بانکى‌اش، توسط فرد یا افرادى ناشناس، رسیدگى به این پرونده در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.

شاکی در اظهاراتش عنوان کرد: شارژ سیمکارتم تمام شد و بلافاصله وارد مرورگر تلفن شدم و کلمه خرید شارژ را جست‌وجو کردم که با یک سایت شارژ تلفن همراه با قیمت ارزان مواجه شدم،با توجه به اینکه عجله داشتم بدون توجه به آدرس درگاه پرداخت و اطمینان از هویت گردانندگان آن صفحه، اقدام به خرید کردم و پس از وارد کردن اطلاعات کارت بانکی با تراکنش ناموفق مواجه شدم و پس از مدتی تمام موجودی حسابم را از دست دادم.

او با اشاره به افزایش تعداد شکات در روند رسیدگی پرونده افزود: پس از اخذ اظهارات شاکی کارشناسان پلیس فتا اقدامات خود را آغاز کردند و متوجه شدند افرادی با ایجاد یک درگاه جعلی تحت عنوان فروش شارژ ارزان‌قیمت از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کنند.

او گفت: متهمان با ایجاد یک درگاه جعلی فروش شارژ سیم‌کارت‌های اعتباری بیش از چهار میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند.

سرهنگ معظمی گودرزی عنوان داشت: کارشناسان پلیس فتا فرماندهی انتظامی تهران بزرگ پس از شناسایی مجرمان در فضای مجازی اطلاعات هویتی متهمان را به دست آورده و پس از تشریفات قضایی در یکی از مناطق جنوب تهران بزرگ دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شدند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: برای خریدهای اینترنتی به ویژه اینترنت و شارژ سیمکارت‌های اعتباری به نتایج نشان داده شده توسط موتورهای جست‌وجوگر اکتفا نکنید چرا که احتمال تقلبی ( فیشینگ ) بودن برخی از این نتایج متصور است،همچنین پیامک رمز یک بار مصرف که حاوی اطلاعاتی از تراکنش شامل مبلغ،نوع تراکنش و … بوده را با خرید اینترنتی خود مطابقت دهند و به هیچ عنوان فریب تبلیغات اغوا کننده و دروغین خریدهای آنلاین با قیمت‌های ارزان‌تر را نخورند و برای انجام یک خرید اینترنتی موفق حتما از سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک استفاده کنند./فارس

پایان پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.