هشدار کنعانی درباره تداوم اقدام خودسرانه آمریکا و انگلیس

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن محکوم کردن تعرض مجدد آمریکا و انگلیس به یمن گفت: تداوم اینگونه اقدامات خودسرانه، یک ماجراجویی آشکار و تهدیدی نگران کننده برای صلح و امنیت بین‌المللی است.

به گزارش شهروند آنلاین، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان حملات هوایی و موشکی شب گذشته آمریکا و انگلیس به شهرها و مناطق مختلفی در یمن را به شدت محکوم کرد.

کنعانی این حملات را نقض مکرر حاکمیت و تمامیت ارضی یمن و نقض فاحش حقوق بین‌الملل توسط آمریکا و انگلیس دانست و افزود: تداوم اینگونه اقدامات خودسرانه، یک ماجراجویی آشکار و تهدیدی نگران کننده برای صلح و امنیت بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: ماجراجویی‌های نظامی آمریکا و انگلیس در حمله نظامی به کشورهای منطقه ادامه سیاست و رویکرد اشتباه این دو کشور در استفاده از رویکرد نظامی گری برای پیشبرد اهداف نامشروع آنان در منطقه بوده و تعارض کاملا آشکاری با ادعاهای مکرر واشنگتن و لندن دارد که می‌گویند خواستار گسترش جنگ و درگیری در منطقه نیستند.

او گفت: آمریکا و انگلیس در تداوم حمایت تمام عیار خود از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی، با اقدامات نظامی خود در سطح منطقه، در حال دامن زدن به هرج و مرج، بی نظمی، ناامنی و بی‌ثباتی با هدف ایجاد فضای تنفسی برای این رژیم جنایت پیشه و متهم به نسل‌کُشی فلسطینیان هستند و بی‌تردید جامعه بین‌المللی برای پاسخگو کردن آمریکا و انگلیس مسئولیت دارد.

شب گذشته آمریکا و انگلیس در دور جدید حمله خود به یمن علاوه بر صنعاء استان‌های حجة، ذمار  و البیضاء را هدف قرار دادند.

خبرنگار المیادین در صنعا گزارش داد که آمریکا و انگلیس مناطق جنوب و شرق صعناء را هدف حملات هوایی خود قرار دادند.

در پی این حمله صدای انفجارهای شدیدی در مناطق مختلف صنعاء شنیده شد.

منابع خبری گزارش دادند که دو منطقه عطان و النهدین در جنوب  و الحفا در شمال شرق صنعاء در این تجاوز هدف گرفته است./تسنیم

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.