رئیسی: انقلاب اسلامی همواره بر پیشرفت دانش تأکید داشته است

رئیس جمهور گفت: باید دانش به عرصه اجرا برسد و کارها، فناوری‌پایه باشد؛ رهبر معظم انقلاب همواره بر رشد شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید داشته‌اند تا این علوم، در زندگی مردم موثر باشد.

به گزارش شهروند آنلاین، سید ابراهیم رئیسی رئیس‌ جمهور صبح امروز در آیین تجلیل از مدال‌آوران المپیادهای علمی جهانی و احیای باشگاه دانش‌پژوهان جهان طی سخنانی اظهار داشت: انقلاب اسلامی علم، علم‌افزایی، معرفت‌افزایی و ارتقای علم را همواره مورد توجه داشته است. امام راحل یک عالِم فرزانه بود و ایشان بیش از 50 جلد کتاب نگاشته‌اند که جزو کتب مرجع شناخته می‌شود. مقام معظم رهبری نیز بر رشد و پیشرفت علم و دانش در کشور تأکید دارند.

او با اشاره به میزان مراکز علمی قبل و بعد از انقلاب، افزود: هم‌اکنون بیش از 100 هزار اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها داریم و سال 1356 حدود 500 مقاله علمی داشتیم و امروز این عدد به 78 هزار رسیده است. هم‌چنین امروزه بیش از 300 مجله‌ی بین‌المللی داریم.

رئیس‌ جمهور عنوان کرد: باید دانش به عرصه اجرا برسد و کارها، فناوری‌پایه باشد؛ رهبر معظم انقلاب همواره بر رشد شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید داشته‌اند تا این علوم، در زندگی مردم موثر باشد.

رئیسی با بیان اینکه جوانان ما ظرفیت بسیاری در این زمینه دارند که باید این استعدادها شکوفا شود، اظهار کرد: البته امروزه رتبه‌های علمی خوبی داریم ولی نباید به آن اکتفا کرد.

رئیسی اضافه کرد: عرصه‌ نوآوری و خلاقیت بسیار مهم است و ما باید سخنانی نو و نظریه ارائه داده و نظریه‌پردازی داشته باشیم.

او عنوان کرد: باشگاه دانش‌پژوهشان جوان، باشگاه اندیشه‌ورزی است و اندیشه‌ها باید در کنار هم قرار گرفته و از این مباحثات و تبادل اندیشه‌ها، فکر نو خلق شود. هم‌چنین می‌تواند نظام‌مسائل پیش روی اعضای این باشگاه قرار بگیرد تا بتوان مسائل را حل کرد.

رئیس‌ جمهور با اشاره به اینکه «ما می‌توانیم» در عرصه دانش، صنعت و تمامی عرصه‌ها منجر به حل مشکلات می‌شود، خاطر نشان کرد: نیاز است که علم‌آموزی، مهارت‌افزایی و به‌کارگیری دانش قدم برداشته شود.

رئیسی با اشاره به سخنان یکی از حضّار مبنی بر اینکه “اجازه دهید خودِ نخبگان مسائل‌شان را حل کنند”، گفت: ما با این حرف موافق هستیم و به وزیر آموزش و پرورش می‌گویم که اجازه دهید که نخبگان به این عرصه ورود کنند.

او در پایان ابراز امیدواری کرد باشگاه دانش‌پژوهشان جوان بتواند نماد علم‌آموزی، علم‌افزایی و کاربرد علم و دانش در کشور باشد./تسنیم

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.