سَم مهلک!

تیم ملی فوتبال ایران در گام بعدی باید به مصاف مدافع عنوان قهرمانی برود

تیم ملی فوتبال پس از برتری برابر ژاپن، در مرحله نیمه‌نهایی باید به مصاف میزبان مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ برود، دیداری که بر‌خلاف تصور ساده نخواهد بود.

به گزارش شهروند آنلاین، تیم ملی فوتبال کشورمان روز گذشته با نمایشی تحسین‌برانگیز در نیمه دوم دیدار با ژاپن، به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد، در حالی که پیش از مسابقه و با توجه به دیدارهای گذشته ایران و ژاپن و همچنین عدم پیروزی ایران در چهار رویارویی قبلی با ژاپن در جام ملت‌ها، این باور وجود داشت که سامورایی‌ها دست ‌بالا را در این دیدار دارند اما این ایران بود که به برتری رسید.

شاید به‌جرأت بتوان گفت که نمایش تیم ملی در نیمه دوم بازی با ژاپن بهترین عملکرد ایران در سال‌های اخیر بوده است. ژاپن در 45 دقیقه دوم حرفی برای گفتن نداشت و ما سراسر حمله بودیم آن هم با برنامه و تفکر.

کنار مسائل فنی باید اتحاد و همبستگی فوق‌العاده حاکم بر تیم ملی را هم ستود، در واقع یکی از دلایل اصلی موفقیت ایران همدلی و اتحادی است که وجود دارد، این موضوع را می‌توان به عینه در مسابقات مختلف دید، زمانی که تیم گل می‌خورد و زمانی که گل می‌زند بازیکنان اصلی و ذخیره واکنشی مشترک و یکسان دارند، هنگامی که توپ به بیرون زمین می‌رود بازیکنان ذخیره با تمام وجود توپ را به نفرات اصلی می‌رسانند و همه یک حس دارند و آن هم موفقیت تیم ملی است، این روحیه را می‌توان در تک تک بازیکنان و اعضای کادر فنی دید و این‌گونه است که ایران کار نشدنی مقابل ژاپن را انجام داد.

حالا شاگردان قلعه‌نویی باید خود را برای دیدار با قطر، مدافع عنوان قهرمانی آماده کنند. شاید بعد از بازی با ژاپن تصور این باشد که دیدار آسانی با قطر داریم به‌ویژه اینکه قطر با تیم چهار سال قبل تفاوت کرده است، این موضوع اما می‌تواند سَمی مهلک باشد کما اینکه غرور و کاهش انگیزه هم می‌تواند مسیر تیم ملی را تغییر دهد، بنابراین تیم ملی چهارشنبه باید بدون غرور و البته با همان انگیزه بازی با ژاپن به مصاف قطر برود تا با شکست میزبان راهی فینال شود، باید حواس‌ها جمع باشد که مبادا تیم ملی از نظر انگیزشی خالی شده باشد، این نکته مهمی است که باید به آن توجه کرد.

نکته دیگر اینکه بازی با ژاپن ادامه روند «یک بازی در میان» تیم ملی بود، ایران برابر فلسطین خوب بود، مقابل هنگ‌کنگ دور از انتظار ظاهر شد، در بازی با امارات نمایشی دلپذیر داشتیم، بازی با سوریه اعصاب‌خرد‌کن بود و نهایتاً بازی با ژاپن، عالی، دیدار با قطر می‌تواند پایانی بر این روند باشد تا تیم ملی مقتدرانه گام به دیدار نهایی بگذارد./تسنیم

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.