مصدوم‌شدن سالانه ۸۷۰۰۰۰ ایرانی در تصادفات

حدود ۸۰۰۰ مصدوم در بیمارستان فوت می‌کنند

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به مصدوم‌شدن سالانه ۸۷۰هزار ایرانی در تصادفات جاده‌ای گفت: حدود یک‌درصد از مصدومان تصادفات در بیمارستان‌ها فوت می‌کنند.

به گزارش شهروند آنلاین، سعید کریمی امروز، یکشنبه، در نشست خبری با اصحاب رسانه در وزارت بهداشت درباره تعداد مصدومان حوادث ترافیکی اظهار کرد: سالانه حدود 870 هزار مصدوم ترافیکی داریم، از این تعداد، 20 هزار نفر فوت می‌کنند، از این 20 هزار نفر، تقریباً نیمی از افراد در صحنه فوت می‌کنند که به‌علت شدت حادثه است.

او افزود: از نیم دیگر حدود 6 تا 7 درصد در مسیر فوت می‌کنند که نشان می‌دهد شدت حادثه بالا بوده است و 42 تا 43 درصد نیز در بیمارستان فوت می‌کنند که یک‌سوم بلافاصله در بدو ورود به بیمارستان عملیات احیا برایشان انجام می‌شود که نشان‌دهنده وخامت حال مصدومان است.

او ادامه داد: تعداد کل مصدومان ترافیکی که در بیمارستان فوت می‌کنند حدود 8000 نفر است؛ در واقع 99 درصد مصدومان ترافیکی در بیمارستان‌ها درمان و مرخص می‌شوند و از کل مصدومان، تنها یک درصد فوت می‌کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت در پاسخ به سؤال تسنیم مبنی بر این که “تأخیر اورژانس در رسیدن بر بالین مصدومان ترافیکی به‌دلیل مسائلی نظیر ترافیک و یا کمبود پایگاه‌ها، چه تأثیری بر آمار مرگ‌ومیر مصدومان دارد؟” بیان کرد: ما یک کار پژوهشی انجام دادیم که براساس شاخصی مبنی بر شدت آسیب واردشده به بیماران بود، نتایج پژوهش نشان داد که مهم‌ترین عامل در زنده ماندن افراد مصدوم در تصادفات، شدت آسیب بوده است، در عین حال زمان رسیدن اورژانس اهمیت دارد‌ اما آمارهای مدت زمان رسیدن اورژانس در ایران، مطابق با آمارهای جهانی است؛ البته ممکن است در مواردی نیز اورژانس در مدت زمانی بیش از میانگین جهانی یا کشور، بر بالین بیمار حاضر شود که نمی‌شود این مدت زمان را به همه مأموریت‌های اورژانس تعمیم داد.

کریمی گفت: ما همواره می‌گوییم پیشگیری بر درمان اولویت دارد، ما نباید بگذاریم 870 هزار نفر مصدوم شوند که بعد بخواهیم آنها را درمان کنیم، این موضوع به فرهنگ ترافیک و کیفیت خودرو نیز بستگی دارد، الآن به‌ازای هر 100 هزار نفر جمعیت، 21 نفر براثر تصادفات در ایران فوت می‌کنند و این آمار در کشوری مانند عربستان 35 در هر 100 هزار نفر جمعیت است./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.