روی گزینه «عجله دارم» کلیک نکنید!

تذکر تعزیرات به تاکسی‌های اینترنتی

سخنگوی سازمان تعزیرات در قالب تذکری خطاب به تاکسی‌های اینترنتی گفت: گزینه «عجله دارم» تخلف است و باید حذف شود‌.

به گزارش شهروند آنلاین، نشست خبری سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با اصحاب رسانه صبح امروز ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ با برگزار شد.

در این نشست سخنگوی سازمان تعزیرات، محمد علی اسفنانی با بیان اینکه پرونده کارگاه تولید بتن آماده برای رعایت نکردن استاندارد در شعبه چهارم بدوی رسیدگی شد، گفت: شعبه پس از بررسی با توجه به ارائه نکردن مدارک و مستندات قانونی، اتهام انتسابی را محرز و متخلف را به پرداخت مبلغ 190 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

او افزود: با گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان در بازرسی از یک واحد تولیدی و مشاهده تخلف رعایت نکردن استاندارد در تولید، پرونده این تخلف برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

این مقام مسئول بیان کرد: قاچاقچیان سوخت در هرمزگان به پرداخت بیش از 133 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

او بیان کرد: همچنین شعبه سوم بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی بندرعباس به پرونده قاچاق 52 هزار لیتر نفت وگاز رسیدگی کرد.شعبه پس از بررسی و با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی، علاوه برضبط نفتگاز کشف شده متهم ردیف اول را به پرداخت 106 میلیارد و 817 میلیون ریال جزای نقدی و ممانعت یک ساله از فعایت شرکت محکوم کرد.

اسفنانی تصریح کرد: شعبه همچنین متهم ردیف دوم را به پرداخت 26 میلیارد و 704 میلیون ریال محکوم کرد. در مجموع متهمان پرونده به پرداخت 133 میلیارد و 522 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

او ادامه داد: با گزارش گمرک بندرعباس و ماموران پلیس امنیت و اقتصادی، پرونده این تخلف برای بررسی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

جریمه ۹۹ میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت

همکاری در حمل ۱۱۷ هزار لیتر نفت گاز قاچاق، جریمه ۹۹ میلیارد ریالی در پی داشت.

به گفته اسفنانی، پرونده 117 هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش 40 میلیارد و 338 میلیون ریال در شعبه چهارم بدوی ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی بوشهر رسیدگی شد.

او افزود:شعبه پس از بررسی مدارک ارائه شده و استعلام از شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، تخلف را محرز و علاوه بر ضبط فرآورده کشف شده، متهم را به پرداخت ۸۰ میلیارد و ۶۷۷ میلیون جریمه نقدی معادل 2 برابر ارزش محموله محکوم کرد.

سخنگوی تعزیرات ادامه داد:شعبه با توجه به اینکه ارزش وسیله نقلیه 18 میلیارد ریال و کمتر از کالای کشف شده است، ۱۸ میلیارد ریال معادل ارزش وسیله نقلیه به جریمه نقدی اضافه و متهم را جمعاً به پرداخت ۹۸ میلیارد و ۶۷۷ میلیون ریال محکوم کرد.

او تصریح کرد:این پرونده را فرماندهی منطقه دوم دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از یک شناور توقیف شده در آب‌‌های خلیج فارس در غرب بندر بوشهر کشف و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی بوشهر ارسال کرد.

او در خصوص تخلف برخی پزشکان و متخصصان داخلی درمانگر گفت:این پزشکان و جراحان در حوزه‌های مختلف سلامت، زیبایی و پیکر تراشی به صورت خارج از چارچوب قانون، مقررات و تعرفه‌های تعیینی، اقدام به درخواست زیرمیزی‌های هنگفت و اخذ وجه اضافه از بیماران در قالب‌های مختلف اعم از پول نقد، سکه، دلار، واریز به حساب شخص ثالث کرده و متأسفانه بیماران نیز در شرایط اضطرار، گاهی با رضایت و گاهی نیز با اکراه اقدام به پرداخت اینگونه دستمزد‌های غیر قانونی می کنند.

اسفنانی گفت:از ابتدای مهرماه 1400 تا پایان دیماه امسال، 459 پرونده با ارزش 17 میلیارد و 381 میلیون ریال مختومه شده و متخلفان 144 میلیارد و 337 میلیون ریال جریمه شدند.

در بخش اجرای احکام نیز در این بازه زمانی، 142 پرونده مختومه اجرا و 46 میلیارد و 477میلیون ریال جریمه وصول شده و 49 میلیارد و 20 میلیون ریال در حق شاکیان پرداخت شده است.

او در خصوص مهم ترین اقدامات این سازمان به منظور پیشگیری و برخورد با زیرمیزی و اضافه دریافتی پزشکان، گفت: رصد فعالیت های غیر قانونی پزشکان متخلف و سابقه دار ، تشکیل پرونده و صدور رای متناسب با مصوبه سران قوا، برگزاری گشت های مشترک ویژه به صورت مستمر در برخورد با پدیده زیرمیزی پزشکان، اعمال مجازات تعطیلی محل در صدور آراء و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به شهروندان و بیماران برای پرداخت نکردن وجه اضافه به پزشکان از جمله این اقدامات است.

سخنگوی سازمان تعزیرات گفت: گزینه «عجله دارم» در تاکسی‌های اینترنتی مصداق بارز اضافه دریافت و گران‌فروشی است. کسی که گزینه «عجله دارم» نه تنها زودتر او را به مقصد نمی رسانند، بلکه خدمات اضافه هم دریافت نمی‌کند که این تخلف است.

پلمب در صورت محرز شدن گران‌فروشی تاکسی‌های اینترنتی

او ادامه داد: تذکر جدی می دهم که تاکسی های اینترنتی این گزینه را حذف کنند و مردم را در خدماتی که دریافت می کنند، دچار مشکل نکنند. چنانکه تخلف گران‌فروشی احراز شود، رئیس شعبه حق دارد حکم به پلمپ واحد مربوطه بدهد./فارس

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.