شکوری: صعود اردن به فینال زنگ خطر را به صدا درآورد/ ترس قطری‌ها نباید از بین برود

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران گفت: نباید اجازه بدهیم ترسی که قطر از ما دارد ریخته شود و باید در ۹۰ دقیقه کار را تمام کنیم.

به گزارش شهروندآنلاین، هادی شکوری در گفت‌وگو با تسنیم، در مورد تقابل ایران و قطر در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا 2023، اظهار داشت: علاوه بر بازی سختی که از نظر فنی در پیش داریم در جنگ روانی هم کار دشواری خواهیم داشت بنابراین باید خیلی مدیریت شده پیش برویم. نباید اجازه دهیم ترسی که در وجود قطر از ابهت و بزرگی تیم ما وجود دارد، ریخته شود. تیم‌های حوزه خلیج فارس وقتی مقابل ایران با ترس در زمین ظاهر می‌شوند اما اشتباهات فردی گاهی اوقات باعث می‌شود این تیم‌ها به دروازه ما نزدیک شوند و از همان موقعیت‌های کم به خوبی استفاده کنند.وی افزود: باید از همان ابتدای بازی با قدرت و تمرکز بالا در زمین ظاهر شویم. نباید به حواشی این بازی توجه کنیم. هدف ما از ابتدا صعود به فینال و کسب مقام قهرمانی بعد از حدود چهار دهه است. باید روی همین مسئله متمرکز شویم. تیم باید مدیریت شده پیش برود تا به هدفش برسد.

فوتبال قطر مثل خیلی کشورها افت کرد

بازیکن پیشین فوتبال ایران در پاسخ به این سؤال که آیا تیم ملی قطر نسبت به چهار سال قبل ضعیف‌تر شده است، گفت: با وجود پیشرفت فوتبال، این افت شامل خیلی از کشورها می‌شود. آیا کره و ژاپن با چند سال قبل خود قابل قیاس هستند؟ در این تورنمنت شاهد افت بعضی تیم‌ها بودیم. ما باید صرفاً به همین بازی بپردازیم و با کسب نتیجه لازم پیش برویم تا به هدف‌مان یعنی قهرمانی برسیم.

تغییرات ترکیب تیم ملی حاکی از علم آنها است

شکوری راجع‌به نوسان عملکرد تیم ملی که با وجود توانایی فنی بالا یک بازی در میان نمایش خوبی نشان دادند، عنوان کرد: باید به کادر فنی تیم ملی به ویژه امیر قلعه‌نویی بابت نتایجی که کسب کردند، تبریک بگوییم. آنها از ابتدای جام استراتژی خوبی داشتند و با برنامه‌های مختلف «الف»، «ب» و «ج» با ترکیب‌های مختلفی وارد زمین شدند. این موضوع حاکی از علم کادر فنی است که با آنالیز حریف، شرایط تمرینی بازیکنان، در ترکیب تیم ملی تغییرات ایجاد کردند. به نظرم نوسان طبیعی است.

وی در پاسخ به این سؤال که به نظر می‌رسد در این نوسانات مشکل تیم ملی روحی- روانی است، اظهار داشت: ما در اردوی تیم ملی حضور نداریم اما بر اساس تجربه‌ام وقتی یک بازیکن تیم ملی مشکل شخصی داشته باشد بقیه بازیکنان هم کنار او قرار دارند و تأثیر می‌پذیرند. بنابراین شرایط روحی – روانی پیرامون تیم باید به خوبی مدیریت شود تا به نتیجه دلخواه‌مان برسیم.

فینالیست شدن اردن زنگ خطری برای تیم‌های بزرگ آسیا است

پیشکسوت فوتبال درباره صعود اردن به فینال جام ملت‌های آسیا 2023، تصریح کرد: فوتبال در حال پیشرفت است و در این حالت دیگر نام تیم‌ها اهمیت ندارد. باید با تمام قدرت در زمین حاضر شد. صعود اردن به فینال جام ملت‌های آسیا زنگ خطری برای تیم‌های بزرگ آسیا است که با جدی گرفتن رقبایی که روی کاغذ ضعیف‌تر هستند، بیشتر تلاش کنند. وقتی شما رقیب‌تان را جدی نمی‌گیرید کمتر تمرین و تلاش کرده و به جزییات کمتر توجه می‌کنید. در حالی که رقیب هم بیکار ننشسته از آنالیز و تمامی ابزار موجود خود استفاده می‌کند.

تیم ملی در 90 دقیقه کار قطر را تمام می‌کند

شکوری در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است میزبان در کنار توزیع نامناسب تماشاگران ایرانی در ورزشگاه، با شگردهای دیگر بخواهد به فینال برسد، گفت: در مورد داوری با توجه به حضور کمک داور ویدیویی نمی‌شود اتفاق خاصی بیفتد. ضمن اینکه معتقدم با وجود تمام سختی‌ها تیم ملی در 90 دقیقه کار قطر را تمام می‌کند.

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.