با شکست برابر قطر؛ حسرت قهرمانی ایران در آسیا ۵۱ ساله شد/ باز هم نیمه‌نهایی، باز هم حذف

تیم ملی فوتبال ایران با شکست برابر قطر در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ باز هم در حسرت قهرمانی این رقابت‌ها باقی ماند.

به گزارش شهروند آنلاین، تیم ملی فوتبال ایران در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا، از ساعت 18:30 امشب (چهارشنبه) در ورزشگاه الثمامه دوحه به مصاف قطر رفت و با شکست 3 بر 2 مقابل میزبان مسابقات حذف شد.

سردار آزمون (4) و علیرضا جهانبخش (51- پنالتی) برای ایران گلزنی کردند و جاسم جابر (17)، اکرم عفیف (44) و معز علی (82) گل‌های قطر را به ثمر رساندند تا میزبان مسابقات به فینال راه یابد و ساعت 18:30 شنبه 21 بهمن در دیدار نهایی برابر اردن قرار گیرد.

با این نتیجه، حسرت فوتبال ایران برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا 51 ساله شد. تیم ملی آخرین بار سال 1976 قهرمان شده بود.

شجاع خلیل‌زاده در دقیقه 1+90 کارت قرمز گرفت.

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، احسان حاج صفی (46- میلاد محمدی)، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، رامین رضاییان (87- شهریار مغانلو)، سعید عزت‌اللهی، امید ابراهیمی (46- محمد محبی)، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون و مهدی طارمی (8+90 رضا اسدی).

ترکیب قطر: مشعل برشام، جاسم جابر (81- عزیز حاتم)، پدرو کوریا (63- طارق سلمان)، المهدی علی مختار (68- بوئلان خوخی) ، محمد وعد البیاتی، یوسف عبدالرزاق (63- حسن الهیدوس)، اکرم عفیف، لوکاس مندس، همام احمد (46- اسماعیل محمد)، معز علی و احمد فتحی عبدالله.

داور: احمد العلی از کویت

دقیقه 4: اولین موقعیت جدی برای ایران با ضربه زیبا و برگردان سردار آزمون وارد دروازه قطر شد تا تیم کشورمان در همان ابتدای بازی از حریف خود پیش بیفتد. در این صحنه جهانبخش توپ را روی یک پرتاب اوت بلند به سمت دروازه قطر فرستاد و توپ پس از دخالت عزت‌اللهی زیر پای سردار آزمون قرار گرفت تا این مهاجم فرصت‌شناس اولین گل ایران را وارد دروازه قطر کند.دقیقه 5: شوت فنی اکرم عیفیف را بیرانوند به راحتی در آغوش کشید.

دقیقه 12: فرار علیرضا جهانبخش از جناح راست یک موقعیت جدی دیگر برای ایران خلق کرد که پاس رو به جلوی این بازیکن به شکلی خطرناک از مقابل پای طارمی عبور کرد.

دقیقه 17: شوت جاسم جابر از پشت محوطه جریمه پس از برخورد به پای عزت‌اللهی تغییر جهت داد و وارد دروازه ایران شد تا کار به تساوی کشیده شود.دقیقه 3+45: کرنر ارسالی قدوس در داخل محوطه شش قدم به کنعانی‌‌زادگان رسید که ضربه این بازیکن پس از برخورد به بدن مدافع قطری از روی خط برگشت داده شد.

دقیقه 46: کرنر ارسالی قدوس در دقیقه ابتدایی نیمه دوم در شلوغی محوطه جریمه به سعید عزت‌اللهی رسید. ضربه این بازیکن به دست بازیکن قطری برخورد کرد. داور اعتقادی به پنالتی نداشت اما پس از بررسی صحنه از طریق VAR ضربه پنالتی اعلام شد.

دقیقه 50: احمد فتحی عبدالله دیگر اخطاری بازی لقب گرفت.

دقیقه 51: علیرضا جهانبخش از روی نقطه پنالتی گل تساوی ایران را به ثمر رساند.دقیقه 52: ضربه سر پدرو میگوئل را خلیل‌زاده از روی خط دروازه ایران برگشت داد.

دقیقه 53: نفوذ یوسف عبدالرزاق در عمق دفاع ایران و شوت سنگین این بازیکن را بیرانوند به زیبایی با یک عکس العمل عالی برگشت داد.

دقیقه 74: ضربه سر شجاع خلیل‌زاده روی کرنر ارسالی قدوس را مشعل برشام با یک واکنش خوب راهی کرنر کرد.

دقیقه 76: موقعیت خطرناک تیم ایران از دست رفت. در این صحنه توپ روی خط شش قدم به مهدی طارمی رسید اما این بازیکن نتوانست ضربه خوبی به توپ بزند و در ادامه نیز ضربه سر آزمون از روی خط دروازه برگشت داده شد.

دقیقه 78: حملات متعدد تیم ایران توسط مدافعان قطری برگشت داده شود و موقعیت‌ها یکی پس از دیگری برای کشورمان از دست رفت.

دقیقه 82: معز علی مهاجم زهردار قطری‌ها در یک موقعیت در بین مدافعان ایران صاحب توپ شد و با یک چرخش و ضربه دقیق سومین گل قطری‌ها را وارد دروازه کشورمان کرد.دقیقه 1+90: شجاع خلیل‌زاده به دلیل خطا روی اکرم عفیف ابتدا از داور کویتی کارت زرد دریافت کرد اما پس از بررسی VAR، داور کارت زرد را پس گرفت و به مدافع ایران کارت قرمز نشان داد.

دقیقه 5+90: شوت علیرضا جهانبخش از پشت محوطه جریمه با اختلاف اندک از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 14+90: ضربه فنی علیرضا جهانبخش در اوج بدشانسی تیم ایران به تیر دروازه قطر برخورد کرد.

دقیقه 15+90: شوت رضا اسدی در شلوغی محوطه جریمه راه به جایی نبرد و توپ بعد از برخورد به مدافع قطر و دفع مشعل برشام برگشت داده شد./ تسنیم

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.