این هوا دگرگون نمی‌شود

پیش‌بینی جوی آرام برای بیشتر مناطق کشور تا چهارشنبه

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی از جنوب‌غرب به کشور، برای نوار جنوبی بارش باران و وزش باد پیش‌بینی و اعلام کرد: سایر نقاط کشور از امروز تا چهارشنبه دارای جوی آرام خواهد بود، اما آخر هفته بارانی خواهد شد.

به گزارش شهروند آنلاین، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی و بررسی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، امروز (یکشنبه ۲۲ بهمن) سامانه بارشی از سمت جنوب‌غرب وارد کشور خواهد شد.

امروز با فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور، در استان‌های بوشهر، هرمزگان، جنوب استان‌های فارس و خوزستان، برخی نقاط کهگیلویه و بویراحمد رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی گاهی همراه با خیزش گردوخاک و در برخی نقاط بارش تگرگ پیش‌بینی شده است.

فردا (دوشنبه) در استان هرمزگان، جنوب استان‌های فارس، بوشهر، کرمان و سیستان و بلوچستان رگبار همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی گاهی همراه با گردوخاک رخ خواهد داد.

بارش باران و وزش باد شدید موقتی طی امروز و فردا در جزایر واقع در خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان نیز پیش‌بینی می‌شود.

هشدار هواشناسی برای سه استان

سازمان هواشناسی همچنین با توجه به فعالیت سامانه بارشی و بارش برف در ارتفاعات و کاهش دما، با صدور هشدار سطح نارنجی، اعلام کرد: امروز در خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب و جنوب فارس، غرب و جنوب هرمزگان احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، مه آلودگی، وزش باد، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها رخ خواهد داد.

این شرایط فردا (دوشنبه) در بوشهر، هرمزگان، جنوب فارس، جنوب کرمان و روز سه‌شنبه شرق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان پیش‌بینی شده است.

این سازمان عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی و پاکسازی کانال‌ها و آب‌روها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره و انتقال محصولات کشاورزی به انبارهای استاندارد و احتیاط در رانندگی را توصیه کرد.

پیش‌بینی جوی آرام برای سایر نقاط کشور

سایر نقاط کشور از امروز تا روز چهارشنبه دارای جوی آرام و پایدار خواهد بود، اما از اواخر وقت روز چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری سامانه بارشی دیگری از سمت شمال غرب وارد کشور می‌شود و در مناطق شمال‌غرب، غرب، جنوب‌غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و البرز مرکزی سبب بارش خواهد شد.

خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان در دو روز آینده مواج است.

سازمان هواشناسی با صدور هشداری از افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع موج تا یک متر در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر و خلیج فارس خبر داد که سبب احتمال پاره شدن تورهای صیادی و خطر غرق شدن شناگرها، خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحل و اختلال در تردد و فعالیت های دریایی با احتمال اختلال در فعالیت سکوهای نفتی خواهد شد.

آسمانی صاف برای پایتخت

آسمان تهران امروز کمی ابری و گاهی همراه با ورزش باد خواهد بود که در شب آسمانی صاف همراه با غبار محلی پیش‌بینی شده است. کمینه دمای هوا در پایتخت ۷ درجه بالای صفر و بیشینه ۱۷ درجه بالای صفر است./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.