جشنواره فیلم فجر در ایستگاه پایانی

مراسم اختتامیه چهل و دومین جشنواره فیلم فجر با اعلام برگزیدگان و اهدای سیمرغ‌های بلورین به بهترین آثار نمایشی این دوره برگزار شد.

به گزارش شهروند آنلاین، چهل و دومین دوره جشنواره فیلم فجر از 11 بهمن‌ماه با برگزاری آیین افتتاحیه در تالار وحدت رسما کار خود را آغاز کرد.

12 بهمن‌ماه آغاز اکران فیلم‌ها به صورت 4 سانسه در برج میلاد برای اهالی رسانه بود و امسال برای هنرمندان هم فضایی مجزا در پردیس سینمایی چارسو اختصاص داده شد.

شب گذشته با اعلام نامزدها مشخص شد که رقابت برای دریافت سیمرغ‌ها میان کدام فیلم‌ها، کارگردانان، هنرمندان و بازیگران خواهد بود.

زمان شروع اختتامیه ساعت 19 اعلام شد اما همچون سنوات گذشته با تاخیر مراسم آغاز شد و محمدرضا شهیدی‌فر که می‌توان عنوان پرسابقه‌ترین مجری اختتامیه جشنواره فیلم فجر را به او داد، اجرای آیین اختتامیه چهل و دوم را هم برعهده گرفت.

این آیین را چند شبکه تلویزیونی همچون شبکه نمایش و یا در میان شبکه‌های رادیویی، شبکه ایران این برنامه را به صورت مستقیم روی آنتن می‌برند.

آیین اختتامیه چهل و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد هاشمی ، جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، مجتبی امینی، دبیر این دوره از جشنواره و اهالی سینما، صاحبان آثار اکران شده در این دوره از جشنواره ، اصحاب رسانه و برخی مسئولان، پس از  پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم رسما آغاز شد.

پس از آن کلیپی از فیلم‌های ماندگار سینمای ایران که توسط هوش مصنوعی ساخته شده بود، برای حاضران پخش شد‌.

سپس محمدرضا شهیدی‌فرد مجری آیین اختتاحیه روی سن آمد و گفت: حلول ماه مبارک شعبان را تبریک می‌گویم‌؛ ماهی که جان‌های ما با این همه ولادت تازه می‌شود و زمین و زمان در شعف و سرور هستند. همه این ولادت‌ها بر همه مبارک باشد.

او ضمن خوش‌آمد گویی به همه حاضران در سالن بیان کرد: امسال یکی از پرشورترین دوره‌های جشنواره فیلم فجر را گذراندیم و حالا به آیین اختتامیه این رویداد رسیده‌ایم. انشالله که شب خوبی باشد و به همه خوش بگذرد. امروز چهل‌وپنجمین جشن سالگرد جمهوری اسلامی است و ما همچنان پای عهد و پیمان خودمان ایستاده‌ایم.

در ادامه  و پس از خوش‌آمدگویی مجری برنامه کلیپی از تصاویر خاطره‌انگیز بهمن 1357 پخش شد.

این خبر در حال تکمیل است…

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.