شیر نه،پوست شیر!

بیماری انگلی" علت لاغری شیر باغ وحش مشهد

دامپزشک اداره کل محیط زیست خراسان رضوی گفت: لاغری شیر نر باغ وحش مشهد به علت بیماری انگلی است که هم‌اکنون تحت درمان قرار گرفته است.

به گزارش شهروند آنلاین، طی روزهای اخیر انتشار تصاویری از شرایط بدنی نامطلوب شیر باغ وحش مشهد در فضای موجب نگرانی دوستداران حیات وحش کشور از وضعیت این شیر نر شود.

در رابطه با آخرین شرایط این شیر نر، علیرضا بنی اسدی؛ دامپزشک اداره کل محیط زیست خراسان رضوی گفت: این شیر نر سابقه بیماری انگلی دارد و در حال حاضر تحت درمان است. همانطور که دکتر هنرمند دکتر دامپزشک مستقر در باغ وحش نیز به ما گفته‌اند در همین ماه دو بار درمان ضد انگلی بر روی این شیر انجام شده است.

او ادامه داد: این شیر نر علی‌رغم درمان‌ها هنوز بهبود کامل پیدا نکرده اما همچنان تحت درمان است. این حیوان سابقه آنتی‌بیوتیک‌تراپی داشته و در بازدید سرزده‌ای هم که در همین بیستم بهمن ماه از این شیر داشتم، آنتی‌بیوتیک‌درمانی و تزریق ویتامین‌ها از جمله نوروبیون نیز بر روی این شیر در حال انجام بود.

دامپزشک اداره کل محیط زیست خراسان رضوی خاطرنشان کرد: زمانی که بنده این شیر را دیدم، راه می‌رفت و از این قفس به آن قفس می‌رفت و به این شکل نبود که القا کنیم شیری در کما و در شرایط مرگ است اما به واسطه این بیماری انگلی لاغر شده است و در واقع لاغری یکی از نشانه‌های بیماری‌های انگلی است.

بنی اسدی اضافه کرد: باغ وحش مشهد چهار قلاده شیر دارد که سه شیر دیگر در شرایط مطلوبی هستند./تسنیم

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.