چند نفر از نمایندگان فعلی مجلس تأیید صلاحیت نشدند؟

سخنگوی ستاد انتخابات صبح امروز گفت: ۲۷۸ نفر از نمایندگان دورهٔ فعلیِ مجلس در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند که تاکنون ۲۲ نفر از آنها تأیید صلاحیت نشده و ۵ نفر انصراف داده‌اند.

به گزارش شهروند آنلاین، تأییدصلاحیت‌های شورای نگهبان در این دوره نصاب جدیدی داشت و حدود 15 هزار نفر تأیید شده داریم. از امروز به‌ مدت هفت روز داوطلبانی که در مرحله شورای نگهبان عدم تأیید صلاحیت گرفته بدودن را بررسی خواهد کرد و حدود 290 نفر عدم تأیید گرفته بودند. ممکن است تعدادی به تأییدصلاحیت‌شدگان افزایش یابد.

او افزود: درباره انتخابات خبرگان هم 144 نفر تأیید شده و از 25 بهمن امکان تبلیغات دارند. ما این تأییدها را به استان‌ها اعلام کرده‌ایم و 15 روز زمان تبلیغات دارند و در انتخابات مجلس نیز از 3 تا 9 اسفندماه زمان تبلیغات دارند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: از روز گذشته، کدهای انتخاباتی را در اختیار کاندیداها انجام داده‌ایم و فرآیندها طبق جدول زمان‌بندی انجام می‌شود.

اسلامی درخصوص تأیید صلاحیت نمایندگان ادوار مجلس بیان کرد: 127 نفر از نمایندگان مجالس نهم و دهم تأییدشده‌اند و 278 نفر از نمایندگان مجلس یازدهم ثبت‌نام کرده و 242 نفرشان تأیید شده، 22 نفرشان عدم تأیید و 5 نفر از آنان نیز انصراف داده‌اند.

او درباره انتخابات الکترونیک اظهار داشت: 208 حوزه انتخابیه داریم که 178 حوزه تک‌کرسی است و در آبادان، رشد و خمام، قم و ملایر انتخابات الکترونیک خواهیم داشت که در حال آموزش و ترویج رأی الکترونیکی در این حوزه‌ها هستیم و در راهپیمایی 22 بهمن نیز نمونه‌هایی برای آموزش‌ها داشته‌ایم.

دبیر ستاد انتخابات کشور عنوان کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری این نوع از انتخابت اندیشیده شده و سعی کردیم که زیرساخت‌ها کاملا آماده و مناسب باشند./فارس

پایان پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.