ثبت‌نام ۵۶۰۰۰ نفر برای حج ۱۴۰۳

انجام پروازهای حج با شرکت‌های ایرانی

تاکنون ۵۶۰۰۰ نفر برای ثبت‌نام در حج سال آینده ثبت‌نام کرده‌اند و به‌زودی فراخوان جدید برای ودیعه‌گذاران آذر ۱۳۸۶ نیز اعلام می‌شود.

به گزارش شهروند آنلاین، از 15 دی ماه  ثبت‌نام مقدماتی از افراد واجد شرایط تشرف به حج تمتع برای سال آینده آغاز شد و تاکنون 7 اولویت برای ثبت‌‌نام فراخوانده شده‌اند.

نخستین اولویت فراخوانده شده برای ثبت‌نام مربوط به دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری تا تاریخ 1385/12/29، اولویت دوم دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری تا تاریخ 1386/02/31، اولویت سوم دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری تا تاریخ 1386/04/31 بود اما با تکمیل نشدن ظرفیت مورد نظر 4 اولویت دیگر نیز فراخوانده شدند که شامل ودیعه‌گذاران تا پایان آبان 1386 است.

واجدین شرایط تشرف به این سفر مقدس، می‌توانند ضمن انجام برنامه‌ریزی لازم و به‌روزرسانی اطلاعات خود در سامانه reserve.haj.ir نسبت به اخذ کد‌ رهگیری و تکمیل مدارک خویش، به‌ویژه تهیه گذرنامه دارای اعتبار اقدام کنند.

در حال حاضر حدود یک میلیون نفر در نوبت انتظار سفر حج تمتع هستند و سهمیه حج ایران برای سال آینده 82 هزار و 500 نفر تعیین شده است؛ البته مکاتباتی از طریق وزارت امور خارجه با عربستان در حال انجام است تا این سهمیه به مرز 89 هزار نفر برسد.

اگرچه هنوز محاسبه کامل درباره قیمت حج انجام نشده است، اما طبق آنچه سید عباس حسینی؛ رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرده است، هزینه حج با توجه به نرخ ارز تخصیصی و کیفیت خدمات، به‌نسبت حج گذشته تغییراتی خواهد داشت و چنددرصدی به قیمت حج گذشته اضافه می‌شود؛ بنابراین در مرحله پیش‌ثبت‌نام کاروان‌ها، علی‌الحساب این مبلغ 140 میلیون تومان است تا بعد براساس نوع و کیفیت هتل، قیمت نهایی از زائران دریافت شود.

به گفته غلامرضا رضایی؛ معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت، طبق هماهنگی انجام شده با سازمان هواپیمایی کشوری پروازهای حج آینده توسط شرکت‌های ایرانی انجام خواهد شد.

او با بیان اینکه درانتظار انتقال ارز مورد نیاز برای پرداخت هزینه‌های حج بر اساس قراردادهای منعقد شده با شرکت‌های کشور میزبان هستیم، گفت: موضوع ثبت‌نام قطعی زائران در کاروان‌ها نیز درحال پیگیری است و انتظار می رود بزودی اجرایی شود و زائران بتوانند کاروان خود را انتخاب کنند.

حجت‌الاسلام عبدالفتاح نواب؛ سرپرست حجاج ایرانی نیز در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه در این دوران، هماهنگی بین سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در بالاترین سطح خود قرار دارد و همه موظفند کمک کنند کارهای مربوط به زائران به خوبی انجام شود، گفت که به دلیل بلا تکلیفی از سوی عربستان پروازهای عمره انجام نشد و موجب تاسف شدید همه خادمین و زائرین شد./تسنیم

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.