تأکید رئیسی بر تجدیدنظر انتصاب مدیران غیربومی

خودروی ایرانی «ریرا» اردیبهشت‌ماه عرضه می‌شود

رئیس‌ جمهور به معاونت اجرایی رئیس‌جمهور مأموریت داد در انتصاب مدیران غیربومی تجدیدنظر کند و موارد را در دستگاه‌های مختلف بررسی کند و برای جایگزینی مدیران بومی با مدیران پروازی تصمیم و اقدام عاجل به‌عمل آورد.

به گزارش شهروند آنلاین، سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌ جمهور صبح امروز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با تبریک اعیاد شعبان به‌ویژه سالروز ولادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز، خانواده شهدا و جانبازان را مایه برکت برای انقلاب اسلامی و دولت توصیف و تصریح کرد: طبق گزارش معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، توجه و رسیدگی به وضعیت جانبازان در دولت مردمی به ‌شکل قابل ‌توجهی افزایش یافته است که جا دارد از همه خانواده‌های جانبازان و نیز کادر درمانی و دیگر نیروهایی که به امور آنها رسیدگی می‌کنند و در خدمت جانبازان عزیز هستند، صمیمانه قدردانی کنیم.

او در ادامه با اشاره به اهمیت مساله جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی برای رونق تولید و رشد اقتصاد، بر تقویت اقدامات دستگاه‌ها و سازمان‌ها در این زمینه و تسهیل مقدمات ترغیب سرمایه‌گذاران تأکید کرد.

رئیس‌ جمهور همچنین در واکنش به گزارش معاون اجرایی درباره گلایه‌های مردمی نسبت به مدیران پروازی و غیربومی، بر ضرورت تجدید نظر در انتصاب مدیران غیربومی و پروازی تأکید کرد و به معاونت اجرایی رئیس جمهور ماموریت داد، در راستای این تجدید نظر، موارد را در دستگاه‌های مختلف بررسی کرده و برای جایگزینی مدیران بومی با مدیران پروازی تصمیم و اقدام عاجل به عمل آورد، مگر در موارد خاص که امکان جایگزینی وجود نداشته باشد.

رئیسی در ادامه پس از گزارش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برگزاری موفق جشنواره‌های هنری دهه فجر امسال، به خصوص چهل و دومین جشنواره فیلم فجر، از همه دست‌اندرکاران این رویداد مهم فرهنگی قدردانی کرد.

بر اساس گزارش اسماعیلی در جشنواره‌های هنری امسال که با استقبال گسترده مردم و هنردوستان برگزار شد، تعداد آثار ارسالی به جشنواره فیلم فجر از عدد 75 فیلم سال گذشته به 116 اثر رسید که 33 اثر به بخش اصلی راه یافتند و علاوه بر پخش در نوبت‌های پیش‌بینی شده، با استقبال صورت گرفته در 80 نوبت فوق‌العاده نیز به نمایش گذاشته شدند.

بر اساس این گزارش تعداد مخاطبین امسال سینما در کشور تاکنون به رقم بی‌سابقه 27 میلیون نفر رسیده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به 30 میلیون نفر بالغ شود و آمار فروش فیلم‌های سینمایی نیز رشدی تقریبا سه برابری را تجربه می‌کند.

در ادامه جلسه امروز وزیر راه و شهرسازی نیز از آغاز عملیات اجرایی احداث 60 هزار خوابگاه متاهلی و نیز احداث مسکن در 1500 هکتار از اراضی مازاد دانشگاه‌ها طی روزهای آینده خبر داد و با اشاره به گزارش روز گذشته وزیر امور اقتصادی و دارایی از رشد قابل توجه آمار ترانزیت کشور افزود: این آمار رکوردشکنی‌‌ای است که با تلاش‌های فشرده دیپلماتیک و تسهیل امور تردد، تقویت پایانه‌های مرزی و تقویت و نوسازی ناوگان حمل و نقل حاصل شده است.

در جلسه امروز هیات دولت همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت از عرضه «ریرا» به عنوان اولین خودروی کاملا ایرانی از اردیبهشت سال 1403 خبر داد و افزود: این خودرو که به صورت 100 درصد استانداردهای جهانی را لحاظ کرده، خودرویی کیفی در تراز بین‌المللی است.

وزیر جهادکشاورزی نیز در گزارشی از اجرای طرحی ابتکاری با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با عاملیت یک شرکت دانش‌بنیان خبر داد که بر اساس آن تزریق اکسیژن به مخازن پرورش آبزیان با روش‌های نانوتکنولوژی انجام شده که تولید این حوضچه‌ها را 2.5 برابر افزایش داده است.

در جلسه امروز هیات دولت رئیس جمهور همچنین ضمن محکوم کردن تداوم جنایات هولناک رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان مظلوم و مقتدر غزه که با تداوم حمایت‌های گسترده آمریکا و کشورهای غربی انجام می‌شود، اظهار داشت: کشورها و دولت‌های حامی جنایات صهیونیست‌ها، سازمان‌های بین‌المللی و به خصوص دیوان بین‌المللی دادگستری که اخیرا در صدور حکم نسبت به جنایات این رژیم مماشات کرده و به جای صدور دستور توقف حملات و بمباران‌ها به ارائه یک گزارش اکتفا کرد، نسبت به کوتاهی‌های خود در برابر خدا، وجدان بشری و تاریخ مسئول هستند و باید پاسخگو باشند./تسنیم

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.