توقیف ۳۵ فروند لنج مملو از کالای قاچاق در خلیج فارس

مرزبانی ۳۰ میلیون لیتر سوخت قاچاق کشف کرد

فرمانده مرزبانی کشور با اشاره به اینکه در سال جاری تاکنون ۳۰ میلیون لیتر سوخت قاچاق توسط مرزبانی کشف شده است گفت: ارزش تقریبی کالاهای مکشوفه در طرح رعد ۱۳ تاکنون بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش شهروند آنلاین، سردار سرتیپ احمد علی گودرزی  ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت روز مرزبانی با اشاره به استیفای حقوق دولت و مرزنشینان و رونق صنعت داخلی کشور برای توسعه تولید در ابعاد گوناگون اظهار داشت: بر این اساس اولویت‌های کار مرزبانی مبارزه بی امان با قاچاق از انواع مختلف است.

او با اشاره به اجرایی شدن 13 طرح رعد در  2 سال گذشته تصریح کرد: طرح رعد در راستای وارد شدن سریع و برق‌آسا در مقابله با کانون قاچاقچیان در 2 سال گذشته در دستور کار مرزبانی قرار گرفته است.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه برخی کالاهای وارداتی غیرمعقول و ممنوعه در قالب ته‌لنجی وارد می‌شود گفت: غذای حیوانات، خودرو سواری لوکس و برخی محصولات دیگر که نیاز جامعه نیست به ‌صورت قاچاق وارد می‌شود که با این محموله‌ها برخورد قاطع می‌شود.

سردار گودرزی از اجرایی شدن طرح رعد 13 با هماهنگی دستگاه قضایی و دیگر دستگاه‌های مرتبط خبر داد و خاطرنشان کرد: در 10 روز گذشته با استفاده از سیستم‌های الکترونیکی راهداری، اپتیکی، راهدارهای تیزرو مانند شناورهای 60 فوت و نیروها و مأموران مجرب و ورزیده تیم‌ها، انواع محموله‌های مختلف قاچاق کشف شد.

او با بیان اینکه طرح رعد 13 ادامه دارد گفت: در 10 روز گذشته در عملیات طرح رعد 13 تاکنون 35 فروند لنج مملو از کالای قاچاق که این محصولات در کشور با کیفیت بهتر وجود دارد کشف شد.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران از توقیف 31 فروند قایق حامل کالای قاچاق خبر داد و بیان کرد: 83 فروند خودروی سبک قاچاق از داخل تعدادی شناور کشف شده است.

سردار گودرزی با اشاره به کشف 57 دستگاه انواع کامیون در اجرا طرح رعد 13 خاطرنشان کرد: در این راستا 2 دستگاه خودرو دامپتراک مورد استفاده در معادن، یک دستگاه لودر و 321 قبضه سلاح جنگی و شورشی کشف شده است.

او از کشف بیش از 200 هزار عدد انواع مواد محترقه پرخطر در طرح رعد 13 خبر داد و تصریح کرد: یک‌میلیون و 200 هزار لیتر سوخت قاچاق در این عملیات کشف شد.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه در سال جاری تاکنون 30 میلیون لیتر سوخت قاچاق توسط مرزبانی کشف شده است گفت: ارزش تقریبی کالاهای مکشوفه در طرح رعد 13 تاکنون بیش از 1200 میلیارد تومان برآورد شده است.

گودرزی اضافه کرد: این کالاهای قاچاق شامل انواع لوازم آرایشی، اقلام ضد فرهنگی، لوازم خانگی، لوازم یدکی خودرو، غذای حیوانات خانگی و صدها قلم بی‌سیم است./تسنیم

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.