دلایل قهرمان نشدن در جام ملت‌ها

کربکندی: برای تغییر نسل در تیم ملی باید شجاع باشیم

کارشناس فوتبال کشورمان معتفد است، برای جوانگرایی و تغییر نسل در تیم ملی باید شجاعت به خرج دهیم و آینده‌مان را فدای نتیجه گرفتن در امروز نکنیم.

به گزارش شهروند آنلاین،رسول کربکندی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره عملکرد تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا 2023 اظهار داشت: مسابقات جام ملت‌ها در این دوره نشان داد که فوتبال در آسیا به شدت در حال پیشرفت است و تیم‌ها دیگر نمی‌توانند تنها با داشتن ستاره به قهرمانی برسند. هیچکس فکر نمی‌کرد که یکی از قدرت‌های سنتی فوتبال آسیا با انبوهی از ستاره در فینال حضور نداشته باشد. تیم‌هایی مانند تاجیکستان، اردن و حتی سوریه نشان دادند که در آینده حرف‌های زیادی از آنها خواهیم شنید، قطر هم به‌عنوان میزبان، در بهترین فرم خود حضور داشت.

او درباره شکست ایران در نیمه نهایی مقابل قطر عنوان کرد: مشکل بزرگ تیم ملی در این جام، بازی‌های پرنوسان شاگردان قلعه‌نویی بود. در صورتی که با توجه به شرایط رقبا، ما اگر در همه مسابقات در بهترین فرم خودمان قرار داشتیم، بدون شک قهرمان می‌شدیم. ما در قطر، از همه لحاظ شایستگی قهرمانی را داشتیم، اما در مواقع حساس نتوانستیم که نتیجه بگیریم. ما در بازی با هنگ‌کنگ، سوریه و قطر خوب نبودیم و همین مساله باعث شد که به فینال نرسیم. ما به دو دلیل در جام ملت‌ها قهرمان نشدیم، یکی اینکه روی یک خط حرکت نکردیم و سینوسی کار کردیم و دلیل دیگر هم این بود که برخی از رقبای‌مان را دست‌کم گرفتیم.

کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به دومین قهرمانی قطر در جام ملت‌ها، خاطر نشان کرد: قطر از ابتدای مسابقات تیمی همدل و متحد نشان داد و بازیکنان این تیم با هدف قهرمانی در بازی‌ها شرکت کردند. امتیاز قطر نسبت به سایر تیم‌ها این بود که ستاره این تیم، بهترین روزهای خود را پشت سر می‌گذاشت. اکرم عفیف برخلاف ستاره‌های دیگر تیم‌ها یک تنه تیمش را به قهرمانی رساند. نکته‌ای که در تیم ایران و سایر مدعیان شاهد نبودیم و ستاره‌ها نقشی در موفقیت تیم‌های‌شان نداشتند.

کربکندی در واکنش به این موضوع که قلعه‌نویی پس از جام ملت‌ها گفت، 50 تا 60 درصد از ترکیب تیم ملی باید تغییر کند، تصریح کرد: به هر حال ما برای جام جهانی آینده باید خودمان را آماده کنیم و با یک ترکیب ایده‌آل و جوان پا به این مسابقات بگذاریم. برای جوانگرایی باید منطقی عمل کنیم و امیدوارم فدراسیون فوتبال و کادر فنی تیم ملی با یک برنامه‌ریزی درست به جوانان اعتماد کنند و ما شاهد نسل جدیدی از بازیکنان بااستعداد در تیم ملی باشیم.

«عملکرد تیم ملی در جام جهانی و جام ملت‌های گذشته نشان می‌دهد که ما چشم‌انداز خوبی برای آینده نداریم.»، او با بیان این جمله گفت: با توجه به اینکه سهمیه آسیا در جام جهانی افزایش پیدا کرده است، دیگر حضور در جام جهانی برای ما کار سختی نیست، اما مساله این است که ما هیچ امیدی به آینده نداریم. ما در جام ملت‌ها دنبال نتیجه بودیم و یک تیم مسن را در اختیار داشتیم. به عقیده من برای جوانگرایی و تغییر نسل باید شجاعت به خرج دهیم و آینده‌مان را فدای نتیجه گرفتن در امروز نکنیم./تسنیم

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.