سفیر عربستان: اراده صادقانه برای تقویت روابط با ایران وجود دارد

سفیر عربستان سعودی در ایران گفت: اراده صادقانه برای تقویت روابط ۲ کشور وجود دارد و تحقق این مساله برای حفظ ثبات منطقه به صلاح همگان است.

به گزارش شهروند آنلاین از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، عبدالله بن سعود العنزی روز چهارشنبه در دیدار با استاندار این استان افزود: ارتباط ایران و عربستان، اقتدار منطقه و جهان اسلام را به دنبال خواهد داشت.

سعود العنزی افزود: موقعیت اسلامی، جغرافیایی و اثرگذاری جهانی جمهوری اسلامی ایران ارزشمند است و ابن مساله سبب پیشرفت همکاری ۲ کشور بر پایه احترام متقابل خواهد بود.

او تاکید کرد: روابط میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی به دنبال اراده قوی رهبران این کشورها رو به پیشرفت است.

سفیر عربستان ادامه داد: احترام متقابل، اتفاقات خوب آینده را رقم خواهد زد ضمن اینکه مصلحت منطقه نیز مبتنی بر تقویت ارتباط دوگانه است.

سفیر عربستان سعودی در ایران ادامه داد: فاصله گرفتن از گفت‌وگوی متقابل، دو کشور را از یکدیگر دور خواهد کرد، از این رو باید در مورد چالش‌ها صحبت کرد زیرا میان ما اشتراکات و ارزش‌های بسیاری وجود دارد.

عبدالله بن سعود العنزی تصریح کرد: نباید بگذاریم افرادی که راضی نیستند ایران و عربستان به یکدیگر نزدیک شوند به اهداف خود برسند.

او ادامه داد: عربستان سعودی، همیشه دست خود را به سوی صلح با همسایگانش جلو می‌برد و به فکر خیر و نیکی منطقه است.

سفیر عربستان سعودی خاطرنشان کرد: از ابتدای حضورم در این کشور، احترام و محبت مسئولان و برادران ایرانی خود را دیدیم که این روحیه ایرانیان منبعث از اخلاق مسلمانی آنهاست.

او همچنین گفت: اصفهان به عنوان یکی از استان‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های اقتصادی توانمند است از این رو می‌تواند زمینه‌ساز تعاملات بسیاری با کشور ما باشد.

سفیر عربستان در ایران خطاب به استاندار اصفهان گفت: شما اهل محبت هستید و امیدوارم برای دریافت این محبت، ما در اولویت باشیم و براستی نیز ۲ کشور همسایه باید به فکر تقویت روابط فی مابین باشند.

فصل‌های مشترک ایران و عربستان

استاندار اصفهان نیز در این دیدار گفت: امیدواریم فصل مشترک و رو به پیشرفتی از ارتباطات میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی تعریف و دنبال شود.

سیدرضا مرتضوی ادامه داد: ما کشور عربستان سعودی را به عنوان یکی از کشورهای بزرگ اسلامی می‌شناسیم و معتقدیم اگر میان امت اسلام ارتباطات عمیق‌تری وجود داشته باشد در نهایت با موفقیت‌های بزرگی نیز مواجه خواهیم شد.

استاندار اصفهان به دوره جدید روابط میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی اشاره و بیان کرد: فصل‌‌ها و علائق مشترک ۲ کشور به اندازه‌ای زیاد است که می‌توانیم برنامه‌ریزی مشترک با اهداف واحد داشته باشیم.

مرتضوی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران اراده قوی برای شکل‌گیری روابط حسنه دارد البته بسیاری از چالش‌ها نیز در پرتو هم‌افزایی و همراهی میان ۲ کشور قابل حل است.

او خاطرنشان کرد: اصفهان نیز با ظرفیت‌های متعدد اقتصادی، صنعتی، کشاورزی، علمی و فناوری، گردشگری، فرهنگی و هنری می‌تواند زمینه همکاری‌های بیشتر را فراهم کند و پشتوانه روابط ۲ کشور باشد.

مرتضوی گفت: ما عربستان را به عنوان سرزمین مقدسی که مهد ظهور دین مُبین اسلام است، مورد توجه خاص قرار می‌دهیم.

او ادامه داد: تلاش‌های مسئولان ارشد ۲ کشور در راستای بهبود روابط تحسین‌برانگیز است و می‌تواند مبانی خوبی برای حرکت‌های روشن در آینده باشد.

مرتضوی افزود: جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف از جمله پزشکی، نظامی، فناوری و صنعت توانسته است به جایگاه قابل توجهی دست یابد که البته همه دستاوردها را متعلق به خود نمی‌دانیم و بر این باوریم که این پیشرفت‌ها در خدمت جهان اسلام است.

استاندار اصفهان عنوان کرد: لازم است برخی از واسطه‌ها از روابط ۲ کشور حذف شود و برای رفت‌وآمدهای متعدد هدف تعریف کنیم.

او افزود: اراده قوی رهبران،وجود ظرفیت‌های قوی، اقتضائات و اشتراکات میان ۲ کشور، ما را به سمت افزایش همکاری‌ها و تعاملات دوجانبه سوق می‌دهد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه با برنامه‌ریزی صحیح این مسیر هموار خواهد شد، افزود: ارتباط میان ۲ کشور خوشایند بسیاری از کشورهای دیگر نیست و برخی چالش‌ها با ورود افراد دیگر شکل می‌گیرد همان‌هایی که از فاصله گرفتن کشورهای منطقه سود می‌برند.

مرتضوی گفت: امنیت، آرامش، اقتصاد پویا و حرکت‌های پرشور میان ۲رکشور تأثیر بسزایی در آینده امت اسلام خواهد داشت.

استاندار اصفهان اظهار کرد: وجود اشتراکات بسیار و توجه ۲ کشور به آینده اسلام، ظرفیت‌های بزرگی را در راستای گسترش روابط فراهم می‌کند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: ما در استان اصفهان می‌توانیم بضاعت‌های خود را جهت تعاملات بیشتر میان ۲ کشور بکار ببندیم.

استاندار اصفهان گفت: اصفهان آماده نقش‌آفرینی در حوزه‌های مختلف میان ۲ کشور است که در نهایت می‌تواند زمینه ساز افق روشن برای جهان اسلام باشد./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.