اَجَلِ شناور

شهپادهای یمنی به کابوس آمریکایی‌ها بدل شده است

فرمانده ناو آمریکایی آیزنهاور گفت: وحشتناکترین تهدید در دریای سرخ، شناورهای بدون سرنشین (شهپاد) یمن است.

به گزارش شهروند آنلاین، «مارک میگز» افزود: نیروهای یمنی شیوه‌های مختلفی برای کنترل این شهپادها دارند و در مقابل ما اطلاعات بسیار کمی درباره تعداد این شناورها داریم.

او اذعان کرد: تهدید این شناورها که روز به روز پیشرفته‌تر می‌شوند، بسیار نگران کننده است.

میگز با بیان این که “این یکی از سناریوهای وحشتناک است که با شناوری بدون سرنشین و حامل بمب روبه‌رو باشی که با سرعت بسیار بالا در حال حرکت است، افزود: اگر در زمان مناسب در محل حادثه حضور نداشته باشی، بسیار سریع حادثه بدی رخ خواهد داد.

در پی تشدید اوضاع در دریای سرخ، پنتاگون از اواخر آذرماه، گروه ضربتی ناو هواپیمابر آیزنهاور را از خلیج فارس به خلیج عدن در سواحل یمن منتقل کرده است.

این اقدام آمریکا پس از آن انجام شد که ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی اسرائیلی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد. نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل، حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای ارتش یمن تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خیلج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.