خطیر روبه‌روی نکونام قرار بگیرد!

محمد نوری در گفت‌وگو با «شهروند» مطرح کرد

محمد نوری، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال، درباره شرایط این روزهای آبی‌پوشان پایتخت و پیروزی این تیم مقابل صنعت نفت آبادان در هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر گفت: «باید نسبت به مسائلی که دغدغه است، شفاف‌سازی و مشکلات بیان شود تا هواداران بدانند این مشکلات از کجا نشأت می‌گیرد.»

در چارچوب هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر، دو تیم استقلال و صنعت نفت آبادان بعدازظهر روز جمعه در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این بازی درنهایت با پیروزی یک گله شاگردان جواد نکونام به پایان رسید. استقلال که در این بازی مالک توپ و میدان بود و عملکرد بهتری نسبت به حریف داشت، توانست علاوه بر گرفتن 3 امتیاز این مسابقه، اختلاف خود را در صدر جدول با سایر رقبا بیشتر کند.

یکی از حواشی این مسابقه، نشست خبری پس از این بازی بود. جواد نکونام، سرمربی آبی‌های پایتخت، که از شرایطی که برای تیمش به وجود آمده، رضایت ندارد، علیه برخی از افراد باشگاه صحبت‌های مختلفی به میان آورد و گفت: «شرایط باید به شکلی باشد که همه لذت ببرند، ولی ما اصلا آرامش نداریم. هر روز مشکل جدیدی پیش می‌آید. پول کم و زیاد به بازیکنان می‌دهند و قرارداد بازیکنان را درست نمی‌کنند. دیر قرارداد می‌بندند و هواداران می‌دانند که می‌خواهند هر کاری کنند تا تیم نتیجه نگیرد. نمی‌دانم به کی بگوییم. همه‌جوره ما را تحت فشار می‌گذارند و نظر می‌دهند. الان هم یک آدم بی‌سروپا می‌آید درباره نظرات من حرف می‌زند. آنقدر می‌خواهند فوتبال‌مان را کوچک کنند که یک آدم که معلوم نیست چه کسی است، می‌آید و درباره ما صحبت می‌کند.»

محمد نوری، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال، درباره پیروزی آبی‌های پایتخت مقابل صنعت نفت آبادان در هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر صحبت‌های مختلفی به میان آورد و تاکید داشت که تیم استقلال و جواد نکونام تحت فشار است و با همکاری باشگاه باید این فشارها برداشته شود تا با شکل‌گیری یک تعامل مناسب، آبی‌های پایتخت بتوانند شرایط بهتری در ادامه مسیر برای خود رقم بزنند.

گفت‌وگوی «شهروند» را با محمد نوری می‌خوانید:

*آقای نوری پیروزی استقلالی‌ها را مقابل صنعت نفت آبادان چطور دیدید؟

بازی در نیمه اول، استقلال مالکیت توپ را داشت و یک پنالتی 100درصد برای استقلال گرفته نشد. ما دیگر به داوران عادت کردیم و داوران به ضرر استقلال سوت می‌زنند. با تعویض‌هایی که جواد نکونام کرد، استقلال در نیمه دوم عملکرد بسیار خوبی داشت و مقداری در ضربات آخر بدشانسی آوردیم. می‌توانستیم با 4 گل از زمین خارج شویم، اما درنهایت استقلال به پیروزی رسید. با توجه به حاشیه‌هایی که حول استقلال بود، بازیکنان تحت فشار بودند، اما نکونام استارت‌ خوبی در نیم‌فصل دوم زد.

*این روزها شاهد اختلاف‌های مدیریت باشگاه استقلال با کادر فنی تیم هستیم، این اختلافات به نظر شما چقدر روی روند کاری آبی‌های پایتخت تاثیرگذار است؟

این اتفاق روند کار را در ادامه مقداری سخت‌ می‌کند. بازیکنان در میدان در حال حاضر تمام تلاش خود را می‌کنند و این تاثیر را کم‌رنگ کردند. خودتان می‌دانید ادامه پیدا کردن این تنش‌ها کار را سخت می‌کند. جواد نکونام وظیفه خود را با دست خالی انجام داد و استقلال همچنان چند بازیکن کم دارد. نکونام کار خود را درست دارد انجام می‌دهد. بزرگ‌ترین نکته‌ استقلال، حمایت هواداران است. به نظر من خطیر باید روبه‌روی نکونام قرار بگیرد و با هم صحبت کنند. امیدوارم این مشکلات حل شود، اما این مشکلات دودش در چشم هواداران و تیم می‌رود.

*پس از پیروزی استقلال مقابل صنعت نفت آبادان، جواد نکونام علیه برخی از ارکان باشگاه صحبت کرد و اتفاقات این نشست، باعث بروز برخی حواشی شد. این صحبت‌ها را چطور ارزیابی می‌کنید؟

سرمربی باید پاسخگوی مسائل فنی باشد. من هم اگر سرمربی استقلال بودم، نسبت به برخی کارشکنی‌ها ناراحت بودم. استقلال اگر نتیجه نگیرد، نکونام مورد انتقاد قرار خواهد گرفت. الان شرایط طوری شده است که فشار باید از روی کادر فنی و بازیکنان برداشته شود. بازیکنان باید با آرامش و تمرکز بیشتری در میدان حضور داشته باشند، چون ما بازی‌های سختی در پیش داریم. به نظر من باید نسبت به مسائلی که دغدغه است، شفاف‌سازی شود و مشکلات بیان شود تا هواداران بدانند این مشکلات از کجا نشأت می‌گیرد. به نظر من الان وزارت ورزش و جوانان و سازمان خصوصی‌سازی باید در این مسائل ورود کنند، اما آنها سکوت کردند و استقلال معلوم نیست شرایطش به چه شکل رقم خواهد خورد.

*بازی‌های نیم‌فصل دوم را برای استقلال چطور می‌بینید؟

بازی‌ها در نیم‌فصل دوم سخت‌تر می‌شود و امتیاز گرفتن از تیم‌ها دشوار خواهد شد. امیدوارم این حواشی و مسائل باشگاه برطرف شود. بازی‌ها بسیار سخت خواهد شد و نکونام کار سختی در پیش دارد. امیدوارم این روند خوب ادامه پیدا کند و استقلال در مسیر پیش‌روی خود عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته باشد. استقلال واقعا لیاقت قهرمانی را دارد و تنها تیمی که بتواند مقابل استقلال قرار بگیرد و برای قهرمانی رقابت کند، سپاهان است و پرسپولیس دیگر شرایط رقابت‌کردن با استقلال را ندارد. در حال حاضر، رقابت برای قهرمانی بین استقلال و سپاهان است و آبی‌های پایتخت شانس بیشتری برای قهرمانی دارند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.