عطوان: تحریم‌های آمریکا علیه انصارالله نتیجه عکس دارد

حامیان اسرائیل در جنگ غزه بهای سنگینی خواهند داد

یک تحلیلگر برجسته فلسطینی با تمجید از موضع پایدار یمنی‌ها درحمایت از غزه تأکید کرد: اقدام خصمانه آمریکا در قراردادن انصارالله در لیست تروریسم و تحریم این جنبش نتیجه عکس خواهد داشت و همه طرف‌هایی که در سنگر اشغالگران ایستاده‌اند، بهای سنگینی می‌دهند.

به گزارش شهروند آنلاین، وزارت خزانه‌داری آمریکا که در چارچوب اقدامات خصمانه خود ضد دولت و ملت یمن به‌خاطر موضع شرافتمندانه آنها در حمایت از مردم غزه و ایستادن مقابل اشغالگران صهیونیست، اخیراً مجدداً نام جنبش انصارالله را در لیست به‌ اصطلاح تروریسم خود قرار داده بود روز جمعه در بیانیه‌ای از اجرایی شدن تحریم‌ها ضد انصارالله خبر داد.

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر برجسته فلسطینی و سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای رأی‌الیوم در واکنش به این اقدام خصمانه آمریکا علیه انصارالله در مقاله جدید خود نوشت: بعد از انتشار اعلامیه آمریکا مبنی بر اجرایی شدن تحریم‌های آمریکا علیه انصارالله، یمنی‌ها این خبر را با هدف قرار دادن یک نفتکش انگلیسی که در راه حیفا بود، جشن گرفته بار دیگر تأکید کردند که به موضع خود در حمایت از برادرانشان در غزه که با گرسنگی و جنگ نسل‌کشی مواجهند، پایبند هستند.

عطوان افزود: آقای «مهدی المشاط» رئیس شورای‌عالی سیاسی جنبش انصارالله، در سخنرانی روز جمعه خود در تظاهرات میلیونی در سراسر یمن تأکید کرد؛ انصارالله از موضع خود در حمایت از نوار غزه عقب‌نشینی نخواهد کرد و هراندازه هم چالش‌ها و پیامدها زیاد باشد، یمن به این موضع خود پایبند است. این موضع ناشی از ارزش‌های اخلاقی و ایمانی یمنی‌هاست و هرگز از آن عقب‌نشینی نمی‌کنیم و هرکسی که به کشور ما تجاوز کند پاسخ شدیدی دریافت خواهد کرد.

اقدام خصمانه آمریکا ارزشی برای یمنی‌ها ندارد

در ادامه این یادداشت آمده است: ما زمانی که از یکی از مسئولان دولت صنعا درباره نظر او در خصوص اقدام آمریکا در قرار دادن نام جنبش انصارالله در لیست «تروریسم» سؤال کردیم او با کنایه گفت: این موضع آمریکا آن‌قدر پیش‌پاافتاده است که ارزش ندارد وقتمان را برای پرداختن به آن هدر دهیم؛ همان‌طور که چند سال پیش هم آمریکا چنین اقدامی انجام داده بود و ما توجهی به آن نکردیم و سپس دولت آمریکا از سر ترس و وحشت مجبور به لغو تصمیم خود شد. آمریکا طرفی است که مرتکب جنایت نسل‌کشی در نوار غزه می‌شود و در این جنایت تاکنون نزدیک به 29 هزار نفر شهید و نزدیک به صدهزار غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند و این به خودی خود یک نماد واقعی از تروریسم آمریکاست. شاید در جهان عربی و اسلامی یمن تنها کشوری باشد که رودررو مقابل اشغالگران ایستاده است و از غزه حمایت می‌کند. ما به حمایت از برادرانمان در غزه ادامه می‌دهیم و روزهای آینده پر از غافلگیری خواهد بود.

موضع یمن در حمایت از فلسطین صدهامیلیارد دلار خرج روی دست غرب گذاشته است

در ادامه این مقاله آمده است؛ این مقام یمنی که این صحبت‌ها را مطرح کرد نمی‌خواست نامش فاش گردد؛ البته نه از روی ترس بلکه نمی‌خواهد در رسانه‌ها حاضر شود. این صحبت‌هایی که او بیان کرد درواقع به‌نمایندگی از همه ملت یمن و بیانگر احساسات حقیقی همه یمنی‌هاست. ممکن است که مردم یمن درباره برخی مسائل داخلی و خارجی اختلافاتی داشته باشند اما زمانی که صحبت از فلسطین و تجاوزات صهیونیستی ـ آمریکایی ضد مردم این سرزمین می‌شود، همه یمنی‌ها با کنار گذاشتن اختلافات خود، در یک سنگر واحد برای حمایت از فلسطین و مقابله با اشغالگران، می‌ایستند.

عبدالباری عطوان تأکید کرد: یمنی‌ها که بیش از 8 سال درگیر یک جنگ ویرانگر و خونین بودند، کسانی هستند که نه از آمریکا می‌ترسند و نه هواپیماها و نیروها و ناوگان‌های این کشور. اساساً ترس جایی در فرهنگ لغت یمنی‌ها ندارد و به همین دلیل است که در طول تاریخ موفق شده‌اند همه متجاوزان به کشورشان را شکست دهند، اکنون نیز شاهد رویارویی شجاعانه یمنی‌ها در دریای سرخ با ائتلاف آمریکایی ـ انگلیسی و 8 کشور دیگر هستیم که ده‌ها بلکه صدها میلیارد دلار برای اقتصاد غرب هزینه داشته است.

این نویسنده فلسطینی در ادامه با انتقاد از مواضع سست رژیم‌های عربی در قبال جنایات اشغالگران علیه مردم فلسطین تأکید کرد: برای ما عرب‌ها و مسلمانان بسیار دردناک است که ببینیم برخی کشورهای عربی برای مقابله با این دستاورد یمنی‌ها که با فداکاری و خون رزمندگان یمنی به‌دست آمده است، اقدام به ایجاد پل زمینی برای رسیدن به حیفا کرده‌اند تا رژیم اشغالگر بتواند برای انتقال کالاهای خود از این پل استفاده کند، این اقدام کشورهای عربی نشان می‌دهد که آنها در سطح اخلاقی و ملی و ارزش‌های انسانی تا چه‌اندازه با مردم و رهبری یمن که شجاعانه کنار مردم غزه ایستاده‌اند، متفاوت هستند.

تحریم‌های آمریکا ضد انصارالله نتیجه عکس خواهد داشت

عطوان تصریح کرد: قطعاً قرار دادن نام انصارالله در لیست تروریسم آمریکا نتایج عکس خواهد داشت؛ زیرا همه کشورها و گروه‌ها و سازمان‌هایی که پیشتر در این لیست نژادپرستانه تروریستی آمریکا قرار گرفته بودند، توانستند پیروز بیرون بیایند و به خودکفایی و خوداتکایی کامل برسند. در سطح مقاومت در این زمینه شاهد پیشرفت‌های چشمگیر نظامی و اقتصادی آن هستیم، همچنین جمهوری اسلامی ایران که تحت شدیدترین تحریم‌های آمریکا قرار گرفته یک نمونه بارز در این زمینه است و توانسته است در سطوح مختلف به خودکفایی برسد.

در ادامه این یادداشت تأکید شده است: یمن نیز قطعاً با پیروزی از لیست به‌اصطلاح تروریسم آمریکا خارج خواهد شد؛ همان‌طور که واشنگتن پیشتر هم انصارالله را در لیست مذکور قرار داده و سپس مجبور به خارج کردن آن از این لیست شده بود، همچنین آمریکا و متحدانش بهای ایستادن در سنگر متجاوزان صهیونیست علیه مردم محاصره‌شده فلسطین در غزه را که با کرامت و شجاعت از سرزمین و حاکمیت خود دفاع می‌کنند، پرداخت خواهند کرد.

عبدالباری عطوان در پایان تصریح کرد: خدا را شاکریم که در امت اسلامی، مبارزان شریف و شجاعی همچون یمنی‌ها هستند که هیچ ترسی از استعمارگران غربی و آمریکایی ندارند و مانند دیگر کشورهای عربی حاضر به تسلیم شدن در برابر ظلم صهیونیست‌ها نشده‌اند. مردم شریف یمن اولین کسانی خواهند بود که پیروزی را کنار برادرانشان در غزه و کرانه باختری و نیز همه جبهه‌های مقاومت در لبنان و عراق و سوریه و… جشن می‌گیرند./تسنیم

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.