تبلیغات زودهنگام داوطلبان جرم است

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در این روز‌های انتخاباتی از طریق اطلاع‌رسانی و پیامک مواردی را که تخلف محسوب می‌شود را احصا کرده و اطلاع‌رسانی می‌کند.

به گزارش شهروند آنلاین، حاجی رضا شاکرمی پیش‌ازظهر امروز در حاشیه مراسم تودیع محمد شیخ آرانی دادستان پیشین و معارفه عنایت الله علیپور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس در جمع خبرنگاران، درخصوص برنامه دستگاه قضایی برای برخورد با داوطلبینی که تبلیغات زودهنگام دارند، اظهار کرد: سیاست تشکیلات قضایی در بحث موضوعات مربوط به تخلفات انتخاباتی در حوزه پیشگیری و آگاهی‌بخشی است و برای اینکه تخلفی یا جرمی رخ ندهد مرحله بعدی تذکر و یا هشدار است.

او گفت: هشدار، آگاهی‌بخشی و یادآوری برای کاندیدا‌هایی که مرتکب تخلف شوند انجام و در مرحله آخر هم اگر جرمی اتفاق برخ دهد دستگاه‌های قضایی به وظیفه خود عمل می‌کند.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران افزود: معاونت پیشگیری از وقوع جرم در این روز‌ها از طریق اطلاع‌رسانی و پیامک مواردی را که تخلف محسوب می‌شود را احصا کرده و اطلاع‌رسانی می‌کند.

شاکرمی ادامه داد: مواردی نظیر تبلیغات زود هنگام، نحوه هزینه‌کرد کاندیداها، نوع و نحوه تبلیغات، نوع گفتمان در قالب پیامک اطلاع‌رسانی می‌شود.

او اضافه کرد: معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران سامانه‌ای تشکیل داده و موضوعات مختلفی را با همکاری دادستان‌ها، روسای دادگستری و سایر مسوولان رصد و به استان منعکس می‌کنند و اگر نیاز به تصمیم‌گیری قضایی باشد با تدابیر خاصی انجام می‌شود.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران اضافه کرد: پشتیبانی قوی مردم از نظام و مسئولان در انتخابات و حضور آنها در انتخابات باعث می‌شود که مسئولان دلگرم و باانگیزه شوند و بتوانند برای خدمت بیشتر برنامه‌ریزی کرده و در ادامه دشمنان را در صحنه‌های بین‌المللی از کمرنگ شدن انتخابات مردمی مایوس می‌کنند.

شاکرمی با بیان اینکه تغییرات و تحولات لازمه هر مجموعه‌ای است، عنوان کرد: نیرو‌هایی که در هر سمتی کار می‌کنند پس از مدتی نیاز به ارتقاء، تغییر و تحول دارند و این چرخش موجب پویایی و تحول در دستگاه‌ها خواهد شد و قطعا این روند ادامه خواهد داشت./خبرگزاری صداوسیما

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.