گشایش مدرسه هوشمند نمادرس با حضور دبیرکل جمعیت هلال احمر

نخستین مدرسه هوشمند نمادرس (متاورس) در جمعیت هلال احمر شهرستان شهرکرد با حضور یعقوب سلیمانی افتتاح شد.

به گزارش شهروند آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛ یعقوب سلیمانی‌ دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: نخستین مدرسه هوشمند نمادرس(متاورس) جمعیت استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد افتتاح شد.

او افزود: در این مدرسه با استفاده از دوربین‌های واقعیت مجازی، آموزش‌های خودمراقبتی و دیگر مراقبتی به افراد ارائه خواهد شد.

سلیمانی‌ اضافه کرد: متاورس (Metaverse) یک فضای دیجیتال سه‌بعدی است که با استفاده از تکنولوژی‌هایی مانند واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، زندگی آنلاین انسان را با زندگی واقعی و شبیه‌سازی‌شده او ترکیب می‌کند. در واقع از طریق این تکنولوژی، اینترنتی که امروز در حال استفاده از آن هستیم، در یک فضای واقعیت مجازی در دسترس خواهد بود.

او گفت: متاورس از طریق رابط‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود، حواس انسانی مانند بینایی، شنوایی و حتی لامسه را با اینترنت ادغام و درگیر می‌کند که در این دنیای مجازی، بسیاری از امور دنیای واقعی به شکل شبیه‌سازی‌شده، قابل‌انجام هستند و بستر بسیار مناسبی برای آموزش دانش آموزان در بحث دادرس و آموزش های امدادونجات خواهد بود.

سلیمانی اظهار کرد: این مدرسه مجازی با استفاده از عینک‌های سه بعدی واقعیت مجازی (VR)، دانش‌آموزان در شرایطی شبیه سیل یا زلزله واقعی قرار می‌گیرند و نحوه رویارویی با حوادث و مخاطرات از جمله پناهگیری و خروج اضطراری با رویکرد مانور زلزله و یا سیلاب را آموزش می‌بینند./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.