پشت پرده سیاه‌نمایی کرونایی

ترفندهای منوتو علیه ایران؛ ۴ سال از دروغ‌های زنجیره‌ای گذشت

چهارسال پیش همزمان با آغاز کرونا، شبکه‌ای تلویزیونی تمام سعی خود را به کار گرفته بود تا با استفاده از سیاه‌نمایی، ایران را زمین بزند؛ اما ایران علی‌رغم تمام مشکلات «تحریم‌ها،جنگ روانی، مشکلات اقتصادی و…» توانست از آزمون کرونا سربلند بیرون بیاید و حال این شبکه از دایره فعالیت بیرون رفته است.

به گزارش شهروند آنلاین، بیش از سه سال پیش، دقیقا همان زمانی که مردم برای نجات جان خود و عزیزانشان به دیدن خانواده نمی‌رفتند، لایه لایه ماسک می‌زدند و با خیال راحت نمی‌توانستند نفس بکشند، هر چند دقیقه یک بار با اسپری الکل دوش می‌گرفتند و کارتن کارتن الکل و ماسک در خانه جمع می‌کردند تا کمی دل بی‌قرارشان از ترس ابتلا به ویروس کرونا آرام بگیرد، عده‌ای با برنامه، ته دل مردم ایران را خالی می‌کردند و به روح زخم خورده آنها نمک می‌پاشیدند.

شبکه‌هایی مانند BBC، اینترنشنال و منوتو با دادن آمارهای غیرواقعی، ایران‌هراسی، ادعای پنهان کاری ایرانی‌ها، بی‌خیال جلوه دادن مسئولین ایران، اسفناک نشان دادن شرایط درمانی و بیمارستان‌های کشور و از سوی دیگر گل و بلبل نشان دادن اوضاع کشورهایی مانند آمریکا و اروپا که در باتلاق کرونا دست وپا می‌زدند، سعی می‌کردند تا ایرانی‌ها را بیش از آن چه هست از کرونا بترسانند؛ این در حالی بود که متخصصان می‌گفتند: «استرس، اضطراب و ترس بیماری کرونا را تشدید می‌کند.»

ایران قتلگاه آخرالزمان خواهد شد!

اتاق خبر منوتو یکی از برنامه‌هایی بود که هر شب با نشان دادن تصاویری از صف‌های طولانی واکسیناسیون ایران، شلوغی داروخانه‌ها و مراکز درمانی، ازدحام سطح شهر و تشدید باورپذیری آن به وسیله پخش ویدیوهای گزارشگر منوتو و همچنین مقایسه وضعیت ایران با خیابان‌های خالی شهرهای اروپایی سعی در تشویش روان مردم ایران داشت.

به عنوان مثال یکی از مجریان این شبکه در یکی از بخش‌های برنامه اتاق خبر، با چهره‌ای نگران به شکلی گزارش از وخیم بودن وضعیت کرونا در ایران می‌داد که انگار تمام مردم ایران به مرگ در اثر ابتلا به کرونا محکوم هستند.

او با گفتن جملاتی مانند «ایران قتلگاه آخرالزمان خواهد شد!»، «عاقبت ایران، هند است.» و… از زبان محققان و کارشناسان، به ترس و واهمه مردم از کرونا دامن می‌زد. این حرف‌ها در حالتی گفته می‌شد که در مانیتور پشت‌سر این به اصطلاح خبرنگار صحنه‌های از سردخانه، قطعه‌های خالی بهشت‌زهرا «به نشانه‌ اینکه این قبرهای خالی جای شماست!»، پیچیدن جنازه در کفن و نوشتن اسم اجساد برروی کاورهای سردخانه پخش می‌شد. این مجری تنها راه نجات مردم ایران از مرگ را، تقاضای فوری دولت از جهان برای دریافت واکسن‌های بدون نوبت تلقی می‌کرد. اما چرا؟ این تهدیدها برای مردم ایران بود یا مسئولین؟

آن روی سکه چه خبر است؟

در زمان آغاز کرونا سوژه داغ و جدیدی به دست شبکه‌های فارسی زبان ضدانقلابی رسیده بود و آنها با سوء استفاده از شرایط و ترس مردم، سعی در نزدیک‌تر کردن خود به هدفشان «بدبین کردن مردم نسبت به مسئولان» داشتند. این در حالی بود که تمامی دستگاه‌ها، مسئولین، وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو، بیمارستان‌ها و تمام نیروهای پزشکی و پرستاری کشور برای مقابله با این ویروس نوظهور به صف شده بودند و به صورت ۲۴ ساعته به مردم و بیماران خدمات ارائه می‌دادند.

همچنین نیروهای جهادی و خیرین هم دست روی دست نگذاشته و با توزیع ماسک و الکل، کمک به تأسیس بیمارستان‌های صحرایی در مناطق محروم، توزیع دارو در مناطق محروم و ساختن کلیپ‌هایی در زمینه فرهنگ‌سازی مقابله با کرونا به کمک مردم آمده بودند.

همچنین بلافاصله بعد از شیوع ویروس کرونا و آغاز پاندمی در کشور، شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشمندان ایرانی برای ساخت واکسن کووید ۱۹ تلاش می‌کردند و در مدت زمان کمتر از یک سال واکسن ایرانی کرونا به مرحله تست انسانی رسید؛ این مساله درحالی اتفاق افتاد که تعداد کمی از کشورها مانند چین به مرحله تولید واکسن کرونا رسیده بودند، درحالی که تحت تاثیر هیچ تحریمی قرار نداشتند.

اما حوزه سلامت ایران حتی در اوج بحران کرونا نیز تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار داشت و با وجود اینکه در نهاد بین‌المللی کواکس سرمایه‌گذاری هم کرده بود هیچ واکسنی از این طریق به کشور ما نرسید.

شبکه‌های مورد حمایت انگلیس و صهیونیست‌ها درحالی مسئولان ایرانی را به بی‌تدبیری در زمینه مدیریت کرونا متهم می‌کردند که به اذعان مسئولان وزارت بهداشت، انگلیسی‌ها ماسک‌های سفارش داده شده توسط ایران را دزدیده بودند و نگذاشتند حتی یک ماسک هم به دست مردم ایران برسد!

آغاز دروغ ها

وقتی اولین نمونه کرونا در ایران مثبت شد، جمهوری اسلامی با وجود پیش رو داشتن انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ۹۸ آن را اعلام عمومی کردند اما در فضای رسانه‌ای، معاندین سعی کردند تا ایران را پنهان‌کار معرفی کنند.

استانداردهای دوگانه

شبکه‌های معاند با اعلام آمار غیرواقعی مرگ و میر‌های ناشی از کرونا در ایران، ترساندن مردم از شیوع سویه‌های خطرناک‌تر کرونا، آوردن افرادی غیر‌کارشناس در برنامه‌های تلویزیونی و اظهار نظرهای غیرواقعی در خصوص شرایط درمانی ایران، همه تلاش خود را برای اجرای سیاست‌هایشان به کار گرفتند.

این برنامه‌ها درحالی پخش می‌شد که کشورهایی که خود این برنامه سازان در آن زندگی می‌کردند از آمار مرگ و میرهایشان وحشت‌زده بودند؛ بعضا این کشورها رتبه اول مرگ و میر کرونا را به خود اختصاص می‌دادند اما اثری از خبرهای آن جا در این رسانه‌ها وجود نداشت.

کرونای ایرانی وارد انگلیس شد!

درحالی که کرونا از ووهان چین آغاز و به کشورهای دیگر تسری پیدا کرد اما این شبکه‌های ضد ایرانی به گونه‌ای مساله را روایت می‌کردند که گویا کرونا از ایران به کل جهان منتقل شده است.

واکسن‌های ایرانی آب مقطر است؛ نزنید!

ساختن برنامه‌های چندین میلیون دلاری برای ناامیدی مردم ایران در حالی بود که بسیاری از کشورهای دنیا نیازمند کمک‌های بشر دوستانه بودند. این شبکه  انگلیسی بارها در راستای تخریب واکسن های مورد استفاده در ایران، واکسن‌های تولید ایران را آب مقطر و واکسن‌های چینی را بی‌کیفیت می‌خواند.

این در حالی بود که انگلیسی‌ها با وجود تزریق سه چهار دز از واکسن‌های تولید خود تا آخرین نفس‌های کرونا در این ویروس غلت می‌زدند و بیمارستان‌ها جایی برای بستری شدن نداشتند.

سالمندان را بستری نمی‌کنیم؛ اولویت با جوانان است

همچنین برخی از این کشورها اعلام کرده بودند که اولویت بستری و درمان با جوانان است و بیمارستان‌ها  فقط در صورت داشتن ظرفیت، سالمندان را پذیرش خواهند کرد. در حالی که در ایران چنین سیاستی وجود نداشت و تمام اعضای جامعه از پیر تا جوان در اولویت درمان قرار داشتند.

این ادعای شبکه‌های معاند در حالی در رسانه‌ها دست به دست می‌شد که ایران به محض واردات و تولید واکسن، اولویت واکسیناسیون  را با افراد سالمند و بیماران خاص قرار داده بود. زیرا از نظر متخصصان، بدن‌ آنها سیستم ایمنی و توان مقابله کمتری نسبت به ویروس کرونا دارد و نسبت به جوانان، اولویت واکسیناسیون با آنهاست.

اما این شبکه‌ها به صورت ۲۴ ساعته تصاویری از صف‌های طولانی واکسیناسیون که نشان از عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در میان سالمندان بود را برای مردم به نمایش می‌گذاشتند تا شاید افکار عمومی را متشنج کنند.

اولین واکسن ایرانی را به یک زن تزریق کردند!

این شبکه‌های ضدانقلابی که سالیان سال است سعی در بدبین کردن مردم نسبت به نگرش جمهوری اسلامی ایران درباره زنان دارند، در واکنش به انتشار عکس اولین خانمی که واکسن برکت را دریافت کرده بود، داستان را به گونه‌ای روایت کردند که انگار به دلیل بی‌ارزش بودن زن برای جمهوری اسلامی ایران اولین تست انسانی واکسن کرونا را بر روی یک زن انجام دادند؛ اما واقعیت این بود که مسئولان بهداشت کشور برای اطمینان دادن به مردم در ابتدا این واکسن‌ها را بر روی عزیزان خودشان امتحان کردند اما رسانه‌های معاند این موضوع را وارونه جلوه دادند.

ایران؛ نمونه‌ای موفق در مهار پاندمی کرونا

اما با تمام تلاش‌های این شبکه‌های معاند، صدای موفقیت ایران در تمام دنیا پیچید و سازمان جهانی بهداشت به موفقیت و مدیریت عالی ایران در مهار کرونا، مهر تأیید زد.

احمد المنظری، مدیرکل منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت در خصوص مدیریت کرونا در ایران گفته بود: «ایران یکی از کشورهایی بود که خیلی سریع، مسیر صحیح مقابله با کووید۱۹ را پیدا کرد و برنامه جامعی در این زمینه در دولت ایران وجود داشت. ایران نمونه موفقی از مسیر صحیح مقابله با کووید۱۹ است چون شاهد بسیج نیروها، همکاری و تعامل دستگاه‌های مختلف و درگیر کردن کل جامعه در این زمینه بودیم. ایران راهبردهای کلان و کلیدی برای پیگیری، کنترل و نظارت داشت.»

کشورهای استعماگر تحت استثمار کرونا

حالا شبکه منوتو انگلیس درحالی به فعالیت خود پایان داد و آرزوی نابودی ایران را به گور برد که در آمار کشته‌های کرونایی  آمریکا، برزیل، هند، روسیه، مکزیک، انگلیس، پرو، ایتالیا و آلمان و فرانسه جلوتر از ایران قرار گرفتند و ایران در آبی‌ترین آسمان کرونایی رو به جلو پیش می‌رود./فارس

پایان پیام/

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.