نیوزویک: ترامپ بدترین رئیس‌ جمهوری تاریخ آمریکا است

طبق نتایج نظرسنجی کارشناسان “پروژه ارزیابی ریاست جمهوری” در سال ۲۰۲۴، دونالد ترامپ، ‌رئیس‌جمهوری پیشین این کشور و نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان با کمترین امتیاز، بدترین رئیس‌ جمهوری آمریکا معرفی شد.

به گزارش شهروند آنلاین از این رسانه آمریکایی، هدف از این نظرسنجی که پیشتر در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ نیز انجام شده بود، رتبه‌بندی رئیس‌ جمهوری‌های آمریکا است که همه آنها از جورج واشنگتن تا جو بایدن را تحت پوشش قرار می‌دهد.

نیوزویک نوشت: از پاسخ دهندگان خواسته شد که به هر رئیس ‌جمهوری ایالات متحده در مقیاس صفر تا ۱۰۰ امتیاز دهند. میانگین امتیازات برای هر رئیس‌ جمهوری مشخص و سپس از بالاترین به پایین‌ترین میانگین رتبه‌بندی شدند. آبراهام لینکلن، با میانگین ۹۵.۰۳ در رتبه اول قرار گرفت. پس از آن فرانکلین دلانو روزولت با ۹۰.۸۳ در رتبه دوم، جورج واشنگتن با ۹۰.۳۲ در رتبه سوم، تدی روزولت با ۷۸.۵۸ در رتبه چهارم و توماس جفرسون با ۷۷.۵۳ در رتبه پنجم قرار گرفتند.

نکته قابل توجه این که دونالد ترامپ، ‌نامزد احتمالی جمهوریخواهان برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، ‌با میانگین ۱۰.۹۲ کمترین رتبه را دریافت کرد. جیمز بوکانان در رتبه ۴۴ با ۱۶.۷۱ امتیاز، اندرو جانسون در رتبه ۴۳ با ۲۱.۵۶ امتیاز، فرانکلین پیرس در رتبه ۴۲ با ۲۴.۶ امتیاز، ویلیام هنری هریسون در رتبه ۴۱ با ۲۶.۰۱ امتیاز و وارن هاردینگ در رتبه ۴۰ با ۲۷.۷۶ امتیاز پیش از ترامپ در زمره بدترین رئیس‌جمهوری‌های آمریکا قرار گرفتند. ترامپ رتبه ۴۵ را به دست آورد.

طبق این نظرسنجی جو بایدن در رتبه ۱۴ با ۶۲.۷ امتیاز قرار گرفت. این نظرسنجی همچنین ترامپ را به عنوان “قطبی‌ترین” رئیس‌جمهوری ایالات متحده رتبه بندی کرد.

نیوزویک افزود: این نتایج، طوفانی از انتقادات را از سوی حامیان ترامپ، نامزد پیشتاز جمهوری‌خواه ریاست جمهوری ۲۰۲۴، ‌در رسانه‌های اجتماعی برانگیخت که اعتبار آن را زیر سوال بردند. جاستین وان، استاد علوم سیاسی دانشگاه کارولینای ساحلی و یکی از کارشناسان این پروژه در این باره گفت: “اختلاف نظر در مورد رئیس‌ جمهورهای فعلی یا بسیار اخیر و به ویژه در این مورد (ترامپ)، بسیار شدید است.” او ویژگی‌هایی که برخی از حامیان ترامپ بیشتر از همه در مورد او می‌پسندند – تمایل به شکستن هنجارها، سبک ارتباطی و غیره – را دلیل اصلی رتبه‌بندی ضعیف او در مجموع نظرسنجی عنوان کرد./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.