دانشجویان جای روحانی را خالی کردند!

تریبون آزاد انتخاباتی در دانشگاه شهید بهشتی

تریبون آزاد دانشجویی به‌همت بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در صحن این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش شهروند آنلاین، تریبون آزاد دانشجویی به‌همت بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در صحن این دانشگاه برگزار شد.

دانشجویان موافق و مخالف مشارکت در انتخابات در این تریبون آزاد به بیان دیدگاههای خود پرداختند.

یکی از دانشجویان رأی دادن را امر بیهوده‌ای دانست و معتقد بود اگر رأی دادن باعث تغییر می‌شد، حتماً رأی می‌داد. دانشجوی دیگری در پاسخ به این سخنان گفت: قطعاً رأی هر نفر سرنوشت‌ساز و تعیین‌کننده است. تفاوت رویکرد دولتها و مجالس در تصویب قوانین و رویکردها کارهای اجرایی و قانونگذاری رأی ما تعیین می‌کند، تغییر را فقط ما مردم می‌توانیم ایجاد کنیم این حرف من نیست و عقبه تاریخی دارد.

یکی دیگر از دانشجویان در این تریبون با ابراز اینکه “هر طیفی که می‌آید روی کار باید به چارچوب‌ها نزدیک باشد اما اگر با چارچوب‌های نظام مخالف باشیم چه؟”، معتقد بود افراد محدودی از قبل مشخص و انتخاب شدند تأیید یا رأی صلاحیت نیز تأثیری در این کار ندارد.

دانشجوی دیگری که موافق رأی دادن بود به برخی ملاک‌ها در این زمینه اشاره کرد و گفت: به کسی رأی بدید که فکر و دغدغه مادی نداشته باشد، نمی‌گوییم به ارزش‌های مادی بی‌اعتنا باشد ولی این انگیزه‌ها نباید برای او اولویت باشد.

دانشجوی دیگری در پاسخ به یکی از دوستان خود در این تریبون گفت: دوست عزیزی که میگویی “چرا روحانی رد صلاحیت شد؟”، اگر تأیید صلاحیت می‌شد همین شما که فجایع 98 را دیدی اعتراض می‌کردی که “چرا تأیید صلاحیت شد؟”، کمی با تعقل صحبت کنیم.

یکی دیگر از دانشجویان حاضر در این تریبون دانشجویی با اشاره به اینکه از نظر او ملاک‌های تأیید صلاحیت شفافیت ندارد و سلیقه‌ای است، گفت: وقتی دلیل رد صلاحیت‌ها گفته نمی‌شود از شفافیت کاسته می‌شود، این‌که چرا کسی که اول انقلاب همه‌کاره بوده است الآن تأیید صلاحیت نمی‌شود آدم احساس می‌کند لابی دارد اتفاق می‌افتد.

دانشجوی دیگری گفت: باید بدانیم اون کسی هم که ما می‌خواستیم و رأی آورد صبح جمعه فهمید بنزین گران شده است، وقتی حسن روحانی 20 میلیون رأی می‌آورد، نمی‌توانم بگویم افراد مخالف در این سیستم بالا نمی‌آیند، اصلاح‌طلب و اصولگرا تکلیفشان با خودشان و نظام خیلی مشخص نیست، کارکردی نگاه کنیم که رأی دادن یا ندادن ما کشور را به پیشرفت می‌رساند یا نه!

یکی از دانشجویان در پاسخ به دانشجوی دیگری که حوادث سال گذشته را دلیل رأی ندادن دانست، گفت: اگر خون اغتشاشگران پارسال را به‌یاد دارید خون افرادی مثل آرمان علی‌وردی را هم به‌یاد داشته باشید، هزار دلیل برای رأی ندادن وجود دارد و نقد زیاد است اما رأی می‌دهم تا اوضاع بهتر شود.

یکی از دانشجویان که موافق رأی دادن بود به دانشجویان مخالف رأی دادن گفت: شما با رأی ندادن خود را از یک حق محروم می‌کنید اما 4 سال دیگر اگر قوانینی تصویب شد و شما دوست نداشتید نباید اعتراض کنید چون در این انتخاب شرکت نکردید.

دانشجوی دیگری نیز که موافق رأی دادن بود از رأی ندادن نیز حرف زد و گفت: به آن نماینده‌ای که دنبال گرفتن ماشین شاسی‌بلند است نباید رأی داد اما، به‌نظر شما در این مجلس و در افراد تأیید صلاحیت شده آدم شایسته وجود ندارد؟ 75 درصد از کسانی که شرکت کردند تأیید صلاحیت شدند.

دانشجوی دیگری گفت: موافقان طرح صیانت از برنامه‌هایی استفاده می‌کنند که فیلتر شده است، چرا به این شکل هست؟ چرا رد صلاحیت‌ها شفاف نیست؟ نسلی که اینجا ایستاده است، گله دارد و مشکلش فقط این دولت نیست.

دانشجوی دیگر در این خصوص گفت: دلیل نمی‌شود چون من موافق رأی‌دادن‌ام موافق همه کارها هستم. خوبی‌ها را هم بگویید هر جای دنیا برای تأیید صلاحیت فیلتر وجود دارد و مختص ایران نیست./تسنیم

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.