حجت‌الاسلام والمسلمین معزی: هلال ‌احمر در احسان و نیکوکاری پیشتاز است

نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر در دومین روز از سفر خود به استان هرمزگان در نشست شورای مدیران و هیأت مدیره هلال‌احمر استان شرکت کرد.

به گزارش شهروند آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛ حجت‌الاسلام والمسلمین معزی در این نشست به تشریح و تبیین وظایف فرهنگی جمعیت هلال‌احمر پرداخت.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی سخنان خود را با گرامیداشت اعیاد شعبانیه آغاز کرد و بر لزوم بهره‌گیری از این ماه معنوی تاکید کرد.

او در این بخش از سخنان خود جامعه مهدوی را یک جامعه پویا، محرک و مسئول برشمرد و تصریح کرد: منتظر واقعی میل به شکوفایی، تکامل و تعالی دارد و در مسیر ارزش‌های انسانی الهی گام بر می‌دارد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر ماه شعبان و رمضان را فرصتی برای تعالی مومنان برشمرد و افزود: در روایات دینی خدمت به دیگری در کنار عباداتی همچون نماز و روزه در این ماه مورد سفارش قرار گرفته است.

او در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌ها و اهداف جمعیت هلال‌احمر اشاره کرد و افزود: جمعیت هلال‌احمر یک ارگان خدمت‌رسان است که اولین پرچم آن در هنگام بروز حوادث طبیعی و غیرطبیعی، به منظره کمک به همنوع به احتراز در می‌آید.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی از خانواده بزرگ جمعیت هلال‌احمر که در احسان و نیکوکاری پیشتاز و پرچمدار هستند، قدردانی کرد و بر لزوم همدلی و هم افزایی در فعالیت‌ها به منظور ارتقاء خدمت تاکید کرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه به تبیین اهداف و ماموریت‌های دفاتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر پرداخت.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی ارتقای فرهنگ دینی را مهم‌ترین هدف حوزه نمایندگی ولی فقیه دانست و تصریح کرد: با نگاهی به اساسنامه و اهداف جمعیت هلال‌احمر مشخص می‌شود که نزدیک به ۷۰ درصد از فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر از مصادیق فرهنگی است.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی در این بخش از سخنان خود بر اهمیت مساله کتابخوانی در کشور تاکید کرد و افزود: اگر می‌خواهیم جامعه اسلامی را به سمت تعالی و ترقی سوق دهیم باید کتاب و کتاب‌خوانی را در جامعه ترویج کنیم.

او در ادامه با اشاره به آیات و روایات و همچنین اهداف و اصول جمعیت هلال احمر به موضوعاتی همچون اخلاص در عمل، خدمت بی‌منت، حفظ کرامت انسانی و خدمات داوطلبانه اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در این نشست بر لزوم ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در جامعه نیز تاکید کرد.

او همچنین حضور موثر مسئولان‌ دفاتر در جلسات فرهنگی و بهره‌گیری از ظرفیت‌ جوانان را از جمله اقدامات دفاتر نمایندگی ولی فقیه در استان‌های مختلف برشمرد و در این خصوص بیان کرد: ارتباط مستمر، پویا و شاداب با جوانان می‌تواند هم موجب ارتقای سرمایه اجتماعی در جمعیت و هم ارتقا سبک‌زندگی دینی در کشور شود. اهمیت ارتباط با خیرین، ضرورت تقویت سرمایه‌های اجتماعی در هلال احمر و اهمیت توجه به مساله سلامت جامعه در جمعیت هلال‌احمر از دیگر موضوعات مورد اشاره نماینده رهبر معظم انقلاب در این نشست بود.

او در این بخش،مساله سلامت را یکی از اهداف مهم در جمعیت هلال احمر برشمرد و افزود: جمعیت هلال احمر موظف به ارائه خدمت در حوزه سلامت روح، روان و سلامت جسمانی است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در این نشست از مدیرعامل و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در این استان قدردانی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی همچنین در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای امدادگر هشت سال جنگ تحمیلی از همه همکاران در این نهاد مردمی اعم از داوطلبان، امدادگران و جوانان که صادقانه، خالصانه، ایثارگرانه و جان بر کف در حوادث مختلف به مردم خدمت کرده‌اند، تقدیر کرد و این خدمت را در مسیر رضای خداوند، بسیار ارزشمند دانست.

در این نشست مختار سلحشور مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان نیز به ارائه گزارشی از فعالیت‌های استان در زمینه‌های مختلف آموزشی، امدادی، خدمات انساندوستانه و داوطلبانه پرداخت./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.