اعلام جرم علیه اسرائیل به دلیل نقض حقوق بشردوستانه در غزه

هلال ‌احمر ایران در جایگاه رئیس کمیته حقوق بشردوستانه کشور اقدام می‌کند

رئیس جمعیت هلال‌ احمر در جلسه شورای عالی این جمعیت گفت: با احصاء بیش از ۹۰ مورد مصداق نقض حقوق بشردوستانه در غزه و در جایگاه ریاست کمیته حقوق بشردوستانه کشور، علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اعلام جرم کرده‌ایم.

به گزارش شهروند آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ دکتر کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر در یکصدوشصتمین جلسه شورای عالی این جمعیت گفت: امروز یکی از اولویت‌های هلال ‌احمر ایران به عنوان رئیس کمیته حقوق بشردوستانه کشور، نقش‌آفرینی در حوزه حمایت مجدانه از مردم مظلوم فلسطین و اعتراض به نقض آگاهانه حقوق بشر و حقوق بین‌الملل بشردوستانه در غزه است.

او در ادامه افزود: هلال ‌احمر در جایگاه ریاست کمیته حقوق بشردوستانه کشور، ٩٠ مورد نقض حقوق بشردوستانه در غزه را احصا و همراه با امضای ٨۶ جمعیت صلیب سرخ و هلال‌ احمر کشورهای دیگر، در خصوص این کشتار جهانی از سوی رژیم صهیونیستی اعلام جرم کرده است. این هم‌افزایی و تعامل ارزنده، برای نخستین بار اتفاق افتاده است.

رئیس جمعیت هلال ‌احمر در ادامه با بیان این نکته که انتخابات یک عرصه مشارکت ملی است، بیان کرد: خانواده فهیم و داوطلبی جمعیت هلال‌احمر بدون هرگونه جهت‌گیری سیاسی، در این عرصه ملی و مهم همچون سایر عرصه‌ها، حضور داشته و نقش پشتیبان امدادی از مراسم انتخابات را نیز برعهده خواهد داشت.

گفتنی است که شامگاه ۳۰ بهمن‌ماه، یکصدوشصتمین جلسه شورای عالی جمعیت با حضور دکتر کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر، حجت‌الاسلام والمسلمین معزی نماینده ولی‌فقیه در جمعیت، دکتر منصوری معاون اجرایی رئیس جمهوری، یعقوب سلیمانی دبیرکل هلال ‌احمر و سایر اعضا برگزار و اهم فعالیت‌ها و اقدامات جمعیت هلال‌ احمر در یک ماه گذشته بررسی شد./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.