استخدام ۴۰ هزار سرباز در دستگاه‌های دولتی

سراشکر باقری: قدر سربازان عزیز را می‌دانیم

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: حدود ۴۰ هزار نفر از سربازان در دستگاه‌های دولتی مسئولیت‌هایی را آغاز می‌کنند که مبنای استخدام بعدی آنها در آن دستگاه‌ها قرار می‌گیرد.

به گزارش شهروند آنلاین، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در شانزدهمین جشنواره حضرت علی اکبر ( جوان سرباز)  ویژه معرفی و قدردانی از سربازان برگزیده نیروهای مسلح که بر عرشه ناو شهید رودکی در آب‌های خلیج همیشه فارس و کنار تنگه هرمز برگزار شد، اظهار کرد: اگر امروز میهن اسلامی، سربلند و مقتدر در میان همه بحران‌های منطقه غرب آسیا امنیت مثال‌زدنی خود را تجربه می‌کند بر پایه ایستادگی نیروهای مسلح در کنار پشتیبانی ملت شریف است که سربازان عزیز ما از ارکان مهم آن هستند.

انتخابات 11 اسفندماه امتحان ملت ایران است

او تاکید کرد: انتخابات 11 اسفندماه یکی از برهه‌های امتحان ملت ایران است و ما به برکت جمهوری اسلامی ایران فرصت تاثیرگذاری بر سرنوشت‌مان را پیدا کرده‌ایم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نسل ما و نسل قبل‌تر از ما دورانی را دیدیم که مجلس‌های مختلفی همچون شورای ملی وجود داشتند اما صندوق رای، پوسته و ظاهری بیش نبود و آرای مردم با قدرت و پول جابه‌جا می‌شدند اما امروز ما به عنوان شهروند، خودمان تصمیم می‌گیریم چه کسانی را به مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری بفرستیم تا برای ما قانونگذاری کنند و بر نهادهای اجرایی کشور نظارت کنند و در مجلس خبرگان نیز بر مشی رهبری نظارت کنند و کشور ما آن دموکراسی واقعی را در جهان به نمایش بگذارد.

توصیه‌های مهم به سربازان

او افزود: 11 اسفند ماه امسال یوم‌الله بزرگی در پیش داریم، ملت عزیز ما و جوانان عزیز و همه ما همچون 22 بهمن ماه در پای صندوق‌ها حاضر می‌شویم و با رای‌مان مجلس قدرتمندی ایجاد می کنیم که کشور را نسبت به حل مشکلاتش پیش ببرد و در مسیر سربلندی‌اش بهتر از گذشته رهنمون باشد.

سرلشکر باقری همچنین عنوان کرد: سربازان عزیز ما در پایان دوره تحصیلات و با خروج از محیط خانواده و قبل از ورود به فضای کار و جامعه، دوره سربازی را کنار نیروهای مسلح طی می‌کنند تا هم جامعه‌پذیری، پذیرش مسئولیت جمعی و درک عملی و تمرین نظم و انظباط را داشته باشند و هم کنار مدافعان میهن اسلامی تمرین و مشق فداکاری و ایثارگری را تجربه کنند.

او تصریح کرد: این دوره کوتاه ارزشمند و بسیار با اهمیتی است که برای تمامی دوران عمر فرزندان این میهن اسلامی ماندگار خواهد بود و سربازان ما در این دوره فرا می‌گیرند که هویت ملی، امنیت ملی، منافع کشور، مرزها، وجود دشمن و حریف و رقیب، حفاظت از ملت، دین، آداب و رسوم، سرزمین و همه ارزش‌های حیاتی ملت چه جایگاهی دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان اضافه کرد: گذر از یک زندگی نوجوانی و ابتدای جوانی و بلوغ سیاسی، اجتماعی و فکری نعمتی است که در دوره سربازی برای بیشتر جوانان ما فراهم است.

او بیان کرد: می‌توان این دوره را با کسالت و ناراحتی طی کرد و می‌توان آن را به عنوان فرصتی برای ارزشها قدر شناخت و بهره مناسب را برد.

خوشایندسازی خدمت سربازی و بهره‌گیری مناسب از این فرصت‌

سرلشکر باقری تاکید کرد: نیروهای مسلح، روز به روز و سال به سال در اجرای اوامر تدابیر فرمانده معظم کل قوا ( مد ظله العالی) مبنی بر خوشایندسازی خدمت سربازی و بهره‌گیری مناسب از این فرصتی که جوانان در کنار نیروهای مسلح هستند، تلاش دارند تا در ابعاد گوناگون این خدمت را به یک خدمت ماندگار در طول زندگی فرزندانمان و موثر برای دفاع و امنیت کشور تبدیل کنند.

او عنوان کرد: کارهای بسیار زیادی انجام شده و کارهای فراوانی نیز همچنان باید انجام شود و ما بر اساس اصالت دفاع و امنیت، مشخص کرده‌ایم که سربازان عزیز صرفا در ماموریت‌های دفاعی و امنیتی به کارگیری گرفته بشوند و به مرور تمامی مسئولیت‌های دیگر از سربازان و عناصر پایور و پیمانی منتقل بشوند.

از پاییز امسال مدت سه ماه از خدمت سربازی کاسته شد‌

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور بیان کرد: همچنین طول دوره خدمت سربازی در حد توان نیروهای مسلح مدیریت شد و در ابتدای پاییز امسال مدت سه ماه از خدمت سربازی کاسته شد.

او ادامه داد: موضوع مهارت‌آموزی به جوانان عزیز در دوران خدمت سربازی از جمله آثار ماندگار این دوره است و طی هفت سال گذشته یک و نیم میلیون نفر از جوانان کشور ما مهارت‌های عمومی را در همین دوره سربازی فرا گرفتند.

500 هزار سرباز مهارت تخصصی فرا گرفتند

سرلشکر باقری تصریح کرد: بیش از 500 هزار نفر مهارت تخصصی فرا گرفتند و گواهینامه‌های معتبر را دریافت کردند و ما متعهد به این هستیم که در واگذاری وام‌های اشتغال، این جوانان در اولویت باشند و به مدت سه سال روند شاغل شدن این عزیزان را رصد می‌کنیم.

او به موضوع حقوق و مزایای سربازان اشاره کرد و گفت: با پیگیری نیروهای مسلح و همت مجلس شورای اسلامی و کمک دولت، سال به سال حقوق و مزایای سربازان ارتقا پیدا کرد و امروز سربازان عزیز ما از جهت میزان دریافتی تفاوت قابل توجهی با سایر مشاغل ندارند.

تاکید مهم فرماندهان و مدیران نیروهای مسلح

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان اظهار کرد: همچنین موضوع سلامتی و تندرستی، ورود سربازان در دوره‌های ورزشی، آمادگی جسمانی سربازان عزیز ما، فعالیت های فرهنگی، سیاسی و بصیرتی و هر آنچه که برای ارتقای جسم و روح سربازان عزیزمان نیاز است، مورد همت و تاکید فرماندهان و مدیران نیروهای مسلح است.

او گفت: جوانان نخبه سرباز کشورمان منشا خدمات بسیار ارزشمندی شده اند، جدای از دفاع و امنیت که یکی از ارکان اساسی آن، سربازان میهن‌مان هستند، سربازان نخبه ما و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های کشور تحقیقات بسیار ارزشمند نظری و عملی و رشته‌های مختلف داشته‌اند، در پروژه‌های تحقیقاتی حضور دارند و کارهای اساسی انجام می‌دهند.

40 هزار سرباز در دستگاه‌های دولتی مسئولیت‌هایی را آغاز می‌کنند

سردار سرلشکر باقری عنوان کرد: حدود 40 هزار نفر از سربازان در دستگاه‌های دولتی مسئولیت‌هایی را آغاز می‌کنند که مبنای استخدام بعدی آنها در آن دستگاه‌ها قرار می‌گیرد و در یک کلام می‌توان گفت که ما از فرصت سربازی علاوه بر خدمت جوانان عزیز ما در دفاع و امنیت کشور، مبنایی برای رشد و ارتقای جسمانی و روحانی جوانان ساخته‌ایم که قطعا بایستی این مسیر ارتقا و کیفیت روز به روز بهتر از گذشته طی شود و ادامه پیدا کند.

او در پایان گفت:  حضور خود در این جمع ارزشمند و نخبگان برتر سرباز نیروهای مسلح را قدر می‌دانم و این روز را به عنوان یکی از روزهای خوب عمر خود تلقی می‌کنم و برای همه جوانان عزیز آرزوی سلامتی در همه عرصه های زندگی‌شان را دارم./تسنیم

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.