۱۲ قدرت دریایی در رزمایش مرکب

فرمانده نیروی دریایی ارتش از برگزاری رزمایش مرکب دریایی با حضور دوازده نیروی دریایی قدرتمند و همسایگان جمهوری اسلامی ایران در شمال اقیانوس هند خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین،امیر دریادار ایرانی با بیان اینکه ماموریت تامین خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در آب‌های بین‌المللی از سال ۱۳۸۸ و با فرمان فرمانده کل قوا شروع شد، اظهار داشت: نیروی دریایی راهبردی ارتش از آن سال تاکنون در خلیج عدن و شمال اقیانوس هند مشغول تامین امنیت شاهرگ اقتصادی کشور است.

به گفته فرمانده نیروی دریایی ارتش، علاوه بر این از چهار سال پیش تاکنون نیز تامین امنیت خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در دریای سرخ به آن ماموریت اضافه شده؛ یعنی حالا تامین امنیت از خلیج عدن تا دهانه کانال سوئز برای خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به طور کامل انجام می‌شود.

امیر دریادار ایرانی در پایان با اعلام این مطلب که تامین امنیتی خطوط کشتیرانی ایران با سه ناوگروه نیروی دریایی ارتش در سه نقطه دریایی درحال انجام است، گفت: در نقاط یاد شده اگر سایر کشور‌ها درخواست کمک داشته باشند یا نداشته باشند هم مورد حمایت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرند؛ کمااینکه مواردی از این قبیل بوده و نیروی دریایی ارتش به کمک آنان شتافته است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان از برگزاری رزمایش مرکب دریایی با حضور دوازده نیروی دریایی قدرتمند و همسایگان جمهوری اسلامی ایران در منطقه شمال اقیانوس هند تا پایان سال خبر داد./خبرگزاری صداوسیما

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.