اجماع جهانی روی گردشگری ایران

وزیر میراث‌فرهنگی گفت: در کنار تحقق اهداف حوزه گردشگری، اجماع جهانی درباره برجستگی‌ها و مزیت‌های ملت ایران در حوزه گردشگری و صنایع دستی ایجاد کرده است.

به گزارش شهروند آنلاین، عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه هیات دولت، اظهار داشت: دیشب مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی هنرهای سنتی و صنایع دستی فجر با اهدای جوایز سرو سیمین در برج میلاد به پایان رسید.

او افزود: دولت سیزدهم این افتخار را دارد که در حوزه دیپلماسی عمومی در عرصه‌های مربوط به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اقدامات موثری را انجام داده است.

وزیر میراث‌فرهنگی گفت: در کنار تحقق اهداف حوزه گردشگری، اجماع جهانی درباره برجستگی‌ها و مزیت‌های ملت ایران در حوزه گردشگری و صنایع دستی ایجاد کرده است.

ضرغامی تصریح کرد:  17 کشور در جشنواره صنایع دستی حاضر شدند، 200 اثر برجسته صنایع دستی را ارایه کردند، هنگام اهدای جوایز هنرمندان خارجی با افتخار نسبت به اینکه از جمهوری اسلامی جایزه دریافت می‌کنند، روی سن می‌آمدند.

او تاکید کرد: بالاترین مقام صنایع دستی جهان «سعد قدومی» که در سوئیس مستقر هستند مهمان ما بودند و نسبت به توانمندی‌های جمهوری اسلامی نکات مهمی بیان کردند.

وزیر میراث‌فرهنگی بیان داشت: رئیس WTO بالاترین مقام گردشگری جهان، علی‌رغم جو سنگینی که برای حضور ایشان ایجاد کردند نیز در ایران حضور یافت، ایشان این موضوع را در جلسه با رئیس‌ جمهور نیز مطرح کردند. علی‌رغم این اقدامات ایشان در چند پست اینستاگرامی از مردم جهان دعوت کردند که از ایران دیدن کنند.

ضرغامی گفت: تعدادی سیمکارت بدون فیلتر در اختیار اینفوئنسرها، رسانه‌های خارجی و مقامات کشورها که در جشنواره گردشگری حضور یافتند، قرار گرفته است.انعکاس جهانی خوبی نسبت به جشنواره گردشگری ایران شکل گرفت.

او تصریح کرد: تفکیک جشنواره صنایع دستی و گردشگری به این دلیل بود که برنامه‌های گسترده‌ای برای این دو حوزه داشتیم و به این نتیجه رسیدیم که هر یک از این جشنواره‌ها باید به صورت جدا برگزار شود تا حق مطلب ادا شود./تسنیم

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.