رفع ممنوعیت حقوق معوقه معلمان خرید خدمات از سوی رئیس جمهور

2 ماه از 5 ماه حقوق معوقه معلمان خرید خدمات این هفته پرداخت می‌شود

معاون وزارت آموزش و پرورش با اعلام خبر واریز دو ماه از ۵ ماه حقوق معوقه معلمان خرید خدمات آموزشی در این هفته گفت: در مرحله مصاحبه آزمون استخدامی برای معلمان خرید خدمات امتیاز در نظر می‌گیریم.

به گزارش شهروند آنلاین،علی فرهادی در گفت‌و‌گو با تسنیم درباره دلایل عدم پرداخت حقوق معلمان خرید خدمات آموزشی از مهر تا به امروز اظهار کرد: معلمان خرید خدمات در سال گذشته که هیچ منعی برای به کارگیری آنها وجود نداشت، اردیبهشت ماه حقوق گرفتند اما امسال با وجود ممنوعیت در به کارگیری آنها، توانستیم بیمه را به طور کامل پرداخت کنیم.

او افزود: آقای یوسف نوری؛ وزیر سابق آموزش و پرورش متعهد شده بود تا نیروی خرید خدمات آموزشی به کار نگیرد و زمان بسیار زیادی را صرف رفع این ممنوعیت کردیم و در نهایت با دستور رئیس‌ جمهور در هیات دولت این ممنوعیت برداشته شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: هم‌اکنون اعتبار مالی برای پرداخت دو ماه حقوق معلمان خرید خدمات آموزشی تأمین شده است و ظرف امروز یا فردا به استان‌ها ارسال می‌شود، تلاش این است این دو ماه تا پایان سال به سه ماه افزایش یابد.

فرهادی با اشاره به اینکه قرارداد نیروهای خرید خدمات منعقد شده است، عنوان کرد: اگر  منع به کارگیری آنها وجود نداشت، هم‌اکنون بیشتر از یک ماه بدهی به معلمان خرید خدمات نداشتیم اما هم‌اکنون 5 ماه حقوق به آنها بدهکاریم.

او تأکید کرد: قرارداد معلمان خرید خدمات آموزشی برای یک سال تحصیلی است و به کار‌گیری آنها در سال آینده به نیاز آموزش و پرورش بستگی دارد؛ به معلمان خرید خدمات آموزشی توصیه می‌کنیم در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا برای استخدام معلمان خرید خدمات آموزشی در آزمون استخدامی ضریب گذاشته شده است؟ گفت: از نظر قانونی نمی‌توانیم در آزمون کتبی ضریب تعیین کنیم چرا که در آزمون کتبی، ضرایب مشخص است اما در مرحله مصاحبه آزمون آموزگاری که 60 درصد سهم دارد، سوابق فعالیت معلمان خرید خدمات آموزشی به عنوان امتیاز لحاظ می‌شود تا پس از عبور از مرحله کتبی در مرحله مصاحبه نتیجه مناسبی بدست آورند.

سخنگوی آموزش و پرورش یادآور شد: معلمان خرید خدمات سال‌ها معلم بوده‌اند و مهارت لازم را از طریق تجربه و آموزش کسب کرده‌اند و در نقاط مختلف کشور به آموزش مشغول بوده‌اند بنابراین هر سال سابقه آنها در مصاحبه، امتیاز محسوب می‌شود./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.