بی‌قراری دارکوب‌ها در برج میلاد

گروه موسیقی دارکوب که آخرین اجرایش به پیش از فراگیری ویروس کرونا در تالار وحدت برمی‌گردد، پس از چند سال دوری از صحنه، برای مخاطبان مشتاق خود در برج میلاد تهران به اجرای برنامه پرداختند.

به گزارش شهروند آنلاین، گروه موسیقی تلفیقی دارکوب به سرپرستی همایون نصیری و خوانندگی امیرسامان شیخ پس از چند سال دوری از صحنه، شنبه شب و در آستانه عید نیمه شعبان، طی دو سانس در مرکز همایش‌های برج میلاد به اجرای برنامه پرداختند.

دارکوب‌ها کمی دیر به روی صحنه آمدند اما در پاسخ انتظار طرفداران خود، آنها را با تندیسی از سراب غافلگیر کردند.

همایون نصیری پس از اجرای مقدمه تندیسی از سراب گفت: بسیار خوشحالم و هیجان‌زده که بعد از چندسال در خدمت شما هستیم و وفاداران صمیمی، باز هم ما را تنها نگذاشتند. اگرچه ۵، ۶ سال از آخرین اجرای ما می‌گذرد اما تشویق شما باعث شد بار دیگر روی صحنه باشیم. امیدوارم شب خاطره‌انگیزی برای شما باشد.

امیرسامان شیخ هم پس از معرفی از سوی نصیری گفت: خیلی خوشحالم که پس از ۱۶ سال توانستم به آرزوی خودم برسم و در گروه دارکوب خوانندگی کنم. به افتخار همایون نصیری، همایونی تشویق کنید.

در ادامه نصیری گفت: دارکوب‌ها آرام و قرار ندارند اگر داشتند دوباره به صحنه برنمی‌گشتند.

او اظهار داشت: قول می‌دهیم با کارهای جدید و پرانگیزه‌تر از قبل، با دلگرمی شما، مصمم‌تر از همیشه، تا زمانی که دست‌های ما کار می‌کند، کار کنیم.

نصیری همچنین با معرفی مسعود همایونی، او را از بنیانگذاران گروه دارکوب عنوان کرد. خطاب نصیری با تشویق جمعیت روبه‌رو شد.

بی‌من تنها به عنوان یکی از تازه‌ترین کارهای گروه دارکوب در این کنسرت اجرا شد. این گروه همچنین گزیده‌ای از کارها از جمله تک‌آهنگ و آلبوم دارکوب را اجرا کرد.

نصیری در ادامه عنوان کرد: خدا را شاکرم به خاطر دوستانی که دلگرمی دادند و هر زمان حمایت کردند و بدون هیچ چشمداشتی، کنار من بودند و ترانه‌های زیبایشان باعث استقلال شما شد و در رفاقت چیزی کم نگذاشتند و آن‌قدر اعتبار نزدشان دارم که هیچ وقت حرف من را زمین نینداختند.

او سپس بدون معرفی روزبه بمانی، او را به صحنه خواند. بمانی هم قطعه خون‌بس را اجرا کرد و گفت: من شاعری هستم که کارهایی هم خوانده‌ام. من اولین کاری که خواندم با دارکوب بود. از شما ممنونم که به موسیقی خوب احترام می‌گذارید.

بمانی همچنین گفت: متاسفانه در کشور ما همه چیز در موسیقی به نام خواننده تمام می‌شود اما این طور نیست. کمتر خواننده‌هایی داشتیم که این بضاعت را داشته باشند. عده زیادی تمرین می‌کنند که ساز بزنند اما همه چیز به نام خواننده تمام می‌شود.

علی شکرانی؛ آهنگساز و مهرداد احمدزاده؛ رهبر ارکستر روزبه‌ بمانی و ساناز کاشمری؛ از اعضای گروه آرین هم در سالن حضور داشتند.

نصیری در ادامه از علیرضا عصار خواست به روی صحنه بیاید و به اجرای برنامه بپردازد. او گفت: کسی که هر موقع دلم می‌گیرد و کم می‌آورم، کنار من است و خدا را شکر آن‌قدر اعتبار دارم که حرفم را زمین نینداخت.

علیرضا عصار هم با اجرای جز عشق نمی‌خواهم، گفت: خوشحالم که پس از یک سال به روی صحنه آمدم. سوای عزیزان دلی که در گروه من بودند، همایون مانند برادر کوچک‌تری است که هیچ وقت نداشتم و به عنوان هنرمند بین‌المللی سازهای کوبه‌ای، هدایت گروه دارکوب را بر عهده دارد.

دلم رنجوره رفیقم یارم آخرین اجرای گروه دارکوب بود که به خوانندگی امیرسامان شیخ اتمام بخش برنامه بود.

دارکوب‌ها به تازگی جدیدترین اثر تصویری خود را با نام تندیسی از سراب منتشر کرده‌اند.

گروه دارکوب‌ در این کنسرت، به اجرای منتخبی از قطعات سه آلبوم منتشر شده خود پرداختند. این گروه تاکنون سه آلبوم با نام‌های نوکوب، لیوا و دارکوب منتشر و اجراهای مختلفی را تجربه کرده‌اند.

امیرسامان شیخ به عنوان خواننده جدید دارکوب که با موزیک‌ویدئوی تندیسی از سراب معرفی شده، برای نخستین بار در کنار این گروه، به روی صحنه رفت.

دارکوب یکی از معدود گروه‌های قدیمی موسیقی تلفیقی در ایران است که همچنان به فعالیت خود به صورت گروهی ادامه می‌دهد.

همایون نصیری، مجید برومند، آرین ملکیان، ساسان هاشمی، اشکان موسوی، امیرمهدی مقدم، حمید اکبری و سیاوش خادم اعضای گروه دارکوب را در این کنسرت تشکیل می‌دهند.

دارکوب گروهی است که سازهای کوبه‌ای در آن حرف اول را می‌زند. این گروه به صورت جدی در زمینه موسیقی تلفیقی نواحی مختلف ایران و دیگر کشورها فعالیت می‌کند.

این گروه در اجراهای قبلی خود با حضور خوانندگان میهمان همچون علیرضا عصار، علی زندوکیلی، مهران مدیری، حامد بهداد، رضا کولغانی و حمید ترکاشوند به اجرای برنامه پرداخته است. دارکوب همچنین چندین اثر مشترک در قالب تک‌آهنگ را با خوانندگانی چون احسان خواجه امیری در کارنامه فعالیت خود دارد.

خون‌بس جدیدترین تک‌آهنگ گروه دارکوب با صدای روزبه بمانی است./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.