بهره‌مندی ۱۳ هزار زائر جمکران از خدمات هلال ‌احمر

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم، از ارائه خدمات امدادی، درمانی، حمایتی و فرهنگی به ۱۳ هزار زائر جمکران در چهارمین روز از طرح ملی منتظران ظهور در پست‌های امداد و سفیران خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌ احمر؛ محمدرضا بهرامی، مدیرعامل جمعیت هلال ‌احمر استان قم با اعلام این خبر گفت: در چهارمین روز از طرح ملی منتظران ظهور، ۸۱۵۲ نفر از زائران مسجد مقدس جمکران به پست‌های خدمات امدادی و درمانی هلال ‌احمر مراجعه و از این خدمات بهره‌مند شدند.

او افزود : خدمات ارائه شده در پست‌های امدادی و درمانی شامل: ویزیت و داروی رایگان، تست قند و فشار خون، خدمات سرپایی، پانسمان و تزریقات به زائرین بوده است که ارائه این خدمات تا پایان طرح ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم ضمن اشاره به نقش‌آفرینی مؤثر اعضای جوانان در این طرح، بیان کرد: در بخش دیگری از طرح ملی منتظران ظهور، در طرح سفیران امید، ۳۴۰۰ نفر از زائرین، از خدمات فرهنگی و آموزشی اعضای جوانان هلال ‌احمر  بهره‌مند شدند.

بهرامی تصریح کرد: در طرح سفیران امید، خدمات فرهنگی و آموزشی، فرهنگی و مذهبی، خدمات کودک، روانشناختی و مشاوره به زائرین ارائه شده است.

دبیر ستاد طرح ملی منتظران ظهور خاطر نشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های اجرایی این طرح، دستان با کرامت است که از ابتدای طرح تاکنون داوطلبان هلال‌احمر توفیق داشتند، ۱۶۷۰ نفر از زائرین و مسافران کهنسال یا بیمار را از محل پارکینگ‌های منتهی به مسجد با ویلچر انتقال دهند.

گفتنی است از ابتدای طرح، ۳۱ نفر از بیماران با شرایط حاد به پست‌های امدادی و درمانی هلال‌احمر مراجعه کردند که سریعا به مراکز درمانی اعزام شدند./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.