جزئیات تازه از سفر مخفیانه مقامات امنیتی اسرائیل به مصر

رئیس ستاد کل ارتش رژیم اسرائیل و رئیس شاباک این رژیم مخفیانه به مصر سفر کرده‌‌اند تا به قاهره درباره حمله به رفح و پیامدهای آن اطمینان دهند.

به گزارش شهروند آنلاین، منابع آمریکایی می‌گویند هفته گذشته دو تن از مقامات ارشد نظامی رژیم اسرائیل به مصر رفته و با همتایان خود درباره یورش و حمله به منطقه رفح در جنوب نوار غزه رایزنی‌هایی داشته‌اند.

وب سایت خبری آکسیوس آمریکا که روابط نزدیکی با برخی از سران رژیم اسرائیل دارد، به نقل از مسئولان آمریکایی نوشت که هرتسی هالوی، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل و رونن بار، رئیس امنیت داخلی این رژیم (شاباک) هفته گذشته مخفیانه به قاهره رفته‌اند تا همتایان مصری خود را از این مطمئن کنند که رژیم تل‌آویو گام‌هایی را اتخاذ خواهد کرد تا «عملیات زمینی» در رفح «هرگز» منجر به سرازیر شدن آوارگان فلسطینی به داخل اراضی مصر نشود.

بنا به ادعای این وب سایت، این سفر  مقامات بلندپایه نظامی صهیونیست بیانگر اهمیتی است که حکومت تل‌آویو به روابط امنیتی خود با مصر می‌دهد؛ مصری که قطعا هشدار داده کوچاندن فلسطینیان به شبه جزیره سیناء منجر به ایجاد شکاف در روابط بین قاهره و تل‌آویو خواهد شد.

علاوه بر مصر، رژیم اسرائیل دوشنبه این هفته هیاتی نیز راهی دوحه قطر کرد تا درباره عقب‌نشینی ارتش رژیم اسرائیل از غزه، آتش‌بس و بازگشت محدود فلسطینیان از جنوب به شمال نوار غزه مذاکراتی داشته باشند.

از سوی دیگر، طی این هفته هیاتی از حماس به ریاست اساعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی این جنبش سفر چند روزه‌ای به مصر داشته و طی آن با مقامات ارشد مصر از جمله رئیس اطلاعات این کشور دیدارهایی داشته‌ است.

شهر رفح و حومه آن به دلیل جنگ 140 روزه رژیم اسرائیل علیه نوار غزه بیش از یک و نیم میلیون جمعیت در خود جای داده و صهیونیست‌ها بعد از گذشت سه ماه و اندی نتوانسته‌اند نه حماس را شکست دهند و نه اسرای خود را آزاد کنند، لذا به صرف حمله به این منطقه افتاده‌اند تا به زعم خود اسرای خود را آزاد کنند با این حال، فاجعه انسانی و کشتاری که رژیم اسرائیل طی این مدت دست به آن زده‌اند، منجر شده است که افکار عمومی در جهان و منطقه و سازمان‌های حقوق بشری بین الملل درباره تبعات این حمله احتمالی هشدار دهند./تسنیم

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.