برگزاری دوره توان‌افزایی مراکز آنست شمال‌غرب کشور

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: دوره توان‌افزایی ویژه نجاتگران واحد آنست جمعیت هلال احمر شمال غرب کشور به میزبانی زنجان آغاز شد.

به گزارش شهروند آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ حکمت‌اله‌هاشمی‌گفت: این دوره آموزشی با هدف ارتقای سطح دانش علمی نجاتگران تیم‌های آنست، افزایش  سرعت عمل و توانمندی در حوادث شهری، آواربرداری، ریزش بهمن و دیگر حوادثی که نیاز به زنده یابی باشد، نحوه کار با سگ‌های تجسس، جستجو و نجات و بهره‌وری از سگ‌های زنده‌یاب برگزار شده است.

او تاکید کرد: این دوره از صبح امروز هفتم اسفندماه با حضور 17 نفر از نجاتگران تیم‌های آنست استان‌های  آذربایجان غربی، اردبیل، قزوین، آذربایجان غربی و زنجان در حال برگزاری است که این دوره آموزشی تا فردا ادامه خواهد داشت.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: کلاس‌های دوره مقدماتی عملی شناخت بیماری‌های سگ، ارتباطات رادیویی و بیسیم، کار با تجسس در محیط باز، تجسس در آوار، تجسس شبانه، فرمان پذیری، میدان موانع و کار با GPS و GPS MOBILE و دیگر آیتم‌هاست.

هاشمی ادامه داد: پیش از این نیز دوره نخست بازآموزی حدود 300 نفر از نجاتگران ویژه برادران و خواهران در مرکز آموزش‌های تخصصی جمعیت هلال احمر این استان برگزار شد.

او تاکید کرد: در این دوره بازآموزی، نجاتگران ۱۶ ساعت از دوره آموزشی حمل و نقل جاده‌ای، پیش بیمارستانی، ارتباطات رادیویی و نحوه مستندسازی و تحلیل حوادث در عملیات امدادی بهره‌مند شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: علاوه بر دوره‌های بیان شده، کار با GPS موبایل، دوره ارتباطات رادیویی، شب‌مانی از دیگر آیتم‌های دوره بازآموزی نجاتگران استان زنجان بود./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.