عقب‌نشینی قیمت مرغ تا مرز نرخ مصوب

مشاهدات میدانی خبر از کاهش قیمت مرغ دارد به طوری که این محصول در خرد‌فروشی‌ها به قیمت ۷۹ هزار تومان به فروش می‌رسد و به قیمت مصوب خود نزدیک شده است.

به گزارش شهروند آنلاین، مشاهدات میدانی در شهر تهران نشان می‌دهد که قیمت گوشت مرغ کاهش یافته است. این محصول تا چندی پیش در محدوده هر کیلوگرم 95 هزار تومان به فروش می‌رسید و حتی در ماه‌های قبل 100 هزار تومان را نیز تجربه کرده بود اما اکنون در محدوده 79 هزار تومان به فروش می‌رسد و دیگر خبری از وجود صف‌های طولانی در میادین میوه و تره‌بار نیست.

وزیر جهادکشاورزی در این ارتباط گفته است که میزان جوجه‌ریزی ماهانه از 151 میلیون قطعه در ماه عبور کرده است که این رقم خود به معنی رکورد جوجه‌ریزی است.

او همچنین پیش‌بینی کرده است که میزان جوجه‌ریزی در فروردین ماه از بهمن نیز بیشتر خواهد بود.

البته باید توجه داشت که گرانی‌های گوشت قرمز تقاضا برای مرغ در کشور را افزایش داده و از طرفی جمعیت کشور با حضور مهاجران افغانستانی افزایش یافته که برای تامین این تقاضا افزایش جوجه‌ریزی طبیعی و ضروری ست اما زمزمه‌هایی نیز در ارتباط با باز شدن مسیر صادرات مرغ شنیده می‌شود.

با توجه به اینکه مرغ کالای اساسی و یارانه‌ای است و برای تولید این محصول ارز دولتی اختصاص داده می‌شود صادرات این محصول بر اساس قوانین موجود ممنوع است و حتی ممکن است  آرامش شکننده بازار را برهم زند./تسنیم

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.