وزیر صمت: روزانه ۵ هزار خودرو تولید می‌شود

وزیر صمت با بیان اینکه سیاست وزارت صمت، تبدیل خودرو از یک کالای سرمایه‌ای به کالای مصرفی است، گفت: تعادل خوبی در عرضه و تقاضای خودرو وجود دارد و روزانه بیش از ۵ هزار خودرو تولید و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

به گزارش شهروند آنلاین، «عباس علی آبادی» وزیر صمت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به مردم توصیه می‌کنم در انتخابات شرکت کنند و اعمال نظر کنند، گفت: تعیین سرنوشتمان باید به دست خودمان باشد به مردم توصیه می‌کنم در انتخابات شرکت کنند و اعمال نظر کنند. مطالبه‌گری در قبال انتخابی است که صورت می‌گیرد.

در وزارت صمت تلاش می‌کنیم سیستم نظارت خود را مردمی کنیم

وزیر صمت خاطر نشان کرد: اگر شرایط به نحوی مدیریت شود که نیاز و عرضه باهم متوازن شود وضعیت سفره مردم بهبود خواهد یافت و دولت به دنبال برقراری این توازن است در وزارت صمت تلاش می‌کنیم سیستم نظارت خود را مردمی کنیم تا مردم کمک کنند جلوی سوءاستفاده‌گرفته شود. رفع ناترازی در عرضه و تقاضا و نظارت صحیح در بازار هر دو به صورت متوازن دنبال می‌شود.

او ادامه داد: در لوازم خانگی وضعیت بسیار خوبی داریم و وقت آن است که بازار به سمت تعادل منطقی برود و بتوانیم بازار را به صورت طبیعی کنترل کنیم.

روزانه ۵ هزار خودرو تولید می‌شود

وزیر صمت گفت: سیاست وزارت صمت، تبدیل خودرو از یک کالای سرمایه‌ای به کالای مصرفی است.تعادل خوبی در عرضه و تقاضای خودرو وجود دارد و روزانه بیش از ۵ هزار خودرو تولید شده و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.این حجم از تولید قاعدتا باید به تعادل در بازار بیانجامد اما موارد دیگر به افزایش قیمت خودرو دامن می‌زند.

علی آبادی با اشاره به  اجلاس w.t.o با بیان اینکه در حال حاضر عضو ناظر هستیم گفت: تلاش کردیم در این اجلاس با وزرای کشورهای مختلف، مقامات اماراتی و مسئولین تماس بگیریم و صحبت کردیم. قاعده‌مند کردن نظام تجارت و همساز کردن آن با نظام تجارت جهانی عامل بسیار مهم و زیرساختی است که در وزارتخانه در حال انجام شدن است. آنچه تاکنون مانع عضویت ایران شده یکجانبه‌گرایی بوده که سعی کردیم این موضوع را مدیریت کنیم.

او درباره آخرین اخبار از واردات خودرو گفت: تا‌کنون حدود ۶۶ هزار خودرو ثبت سفارش شده و در مسیر انجام است و الان هم خودروسازان در حال وارد کردن خودرو هستند.

وزیر صمت تاکید کرد که اطلاعات دقیق‌تر از طریق روابط عمومی وزارتخانه منتشر خواهد شد و گفت: درباره واردات خودروهای کارکرده از نظر مقررات مشکلی وجود ندارد و در حال انجام است.

علی آبادی در واکنش به اخبار منتشر شده درباره زیان‌ده بودن ساعتی یک و نیم میلیارد تومانی یکی از خودروسازان بیان کرد: چنین مواردی باید از خود خودروسازان پرسیده شود چرا که اینها شرکت هستند و طبق قانون تجارت کار می‌کنند. من فکر نمی‌کنم که چنین شرایطی در هیچ یک از خودروسازان حاکم باشد به ویژه که ما داریم به سمت تعادلی کردن بازار می‌رویم و اگر بازار متعادل شود دیگر شرکت‌ها باید کارکردشان قاعدتا اقتصادی باشد. من اطلاعات دقیق‌تر از این ندارم و باید بررسی کنم.

او در پاسخ به این سوال که چرا واردات آیفون آزاد نمی‌شود تا کلاهبرداری‌هایی مثل ماجرای کوروش کمپانی اتفاق نیفتد، تصریح کرد: بله متاسفانه از این جنس ناملایمات در اقتصاد ما وجود دارد که باید سازماندهی شود./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.