سازمان ملل خواستار تحقیقات درباره جنایت صهیونیست‌ها شد

بسته خبری صبحگاهی ویژه تحولات مقاومت در غزه

واکنش‌های جهانی و منطقه‌ای به شهادت بیش از ۱۰۰ غیرنظامی در شمال فلسطین، شهادت چهار نفر در بمباران مرکز غزه و تصمیم کلمبیا برای توقف قراردادهای خرید سلاح از رژیم اسرائیل از مهمترین تحولات فلسطین اشغالی است.

به گزارش شهروند آنلاین، حمله هوایی رژیم اسرائیل به تجمع فلسطینیان در شمال غزه برای دریافت کمک‌های انسانی و شهادت ده‌ها تن از آنها واکنش‌‌های جهانی و منطقه‌ای را داشته است.

ارتش آمریکا بامداد امروز جمعه مدعی شد که نیروی هوایی این کشور به همراه انگلیس دیروز پنجشنبه شماری پهپاد و موشک را قبل از شلیک منهدم کرده است.

مقاومت فلسطین نظامیان و تجهیزات صهیونیست‌ها را هدف قرار داد

گردان‌های شهدای الاقصی اعلام کرد که رزمندگان مقاومت با نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی در خان‌یونس واقع در جنوب غزه درگیر شده و خودروها و تجهیزات آن‌ها را هدف قرار داده است.

آژیر هشدار در مرز لبنان با فلسطین اشغالی فعال شد

منابع خبری از به صدا در آمدن آژیر هشدار در منطقه المطله و سهل الحوله و مزارع  اشغالی شبعا در مرز لبنان با فلسطین اشغالی خبر داد.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که صدای آژیر در منطقه الغجر در شهرک اصبع الجلیل در مرز لبنان با فلسطین اشغالی نیز شنیده شده است.

شهادت دو‌ رزمنده حزب الله لبنان

جنبش حزب الله لبنان طی بیانیه‌ای بامداد امروز جمعه از شهادت دو تن از رزمندگان در حمله رژیم اسرائیل به جنوب لبنان خبر داد.

حملات هوایی به شمال غزه

رژیم اسرائیل دقایقی پیش منطقه شرقی اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه را به شدت بمباران کرد.

واکنش فرانسه به جنایات در شمال فلسطین

وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد که اقدام نظامیان رژیم اسرائیل در تیراندازی به سمت غیرنظامیان در غزه که به دنبال غذا هستند، غیرقابل توجیه است و نیاز به آتش بس فوری و دائمی در غزه برای ورود کمک های انسانی به این منطقه است.

رئیس جمهور فرانسه نیز در واکنش به این جنایت گفت که از دیدن تصاویر مخابره شده از غزه که غیرنظامیان غزه از سوی نظامیان اسرائیلی هدف قرار گرفته‌اند، خشمین می‌شوم. اوضاع فاجعه بار است و باید از غیرنظامیان حفاظت کرد و آتش بس فوری به منظور توزیع کمک های انسانی برقرار شود.

انصارالله یمن نیز جنایت صهیونیست‌ها در غزه را محکوم کرد

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن طی بیانیه‌ای شهادت 100 فلسطینی و زخمی شدن 700 نفر حین توزیع کمک های انسانی در نوار غزه به دست صهیونیست‌ها را محکوم کرد و گفت که این جنایت وحشیانه دلیل دیگری بر سطح توحش و کینه صهیونیست‌هاست.

انصارالله یمن جنایت‌های صهیونیست ها را لکه ننگی بر پیشانی جامعه جهانی و سازمان‌های بین المللی دانست که دم از قانون بین الملل و حقوق بشر می‌زنند.

انصارالله یمن ضمن دعوت از ملت‌های عربی و اسلامی و آزاده جهان برای پذیرش مسئولیت خود در برابر جنایت‌های رژیم اسرائیل در غزه، تأکید کرد که وتوهای آمریکا علیه درخواست‌ها برای توقف جنگ علیه غزه دلیلی است بر اینکه واشنگتن برای حمایت از جنایت ‌های اسرائیل پوشش سیاسی ایجاد می‌کند.

درگیری‌های شدید تن به تن در جنوب غزه

رسانه های فلسطینی گزارش می‌دهند که نیروهای مقاومت با نظامیان رژیم اسرائیل در شهرک عبسان واقع در شرق خانیونس وارد درگیری شدیدی شده‌اند.

افزایش شمار شهدای حمله به غیر نظامیان غزه

رسانه‌های فلسطین از افزایش شمار شهدای حمله نظامیان رژیم اسرائیل به فلسطینیان تجمع کننده برای دریافت کمک‌های انسانی در خیابان الرشید خبر دادند که بنا به آخرین آمار 112 نفر در این حمله شهید و بیش از 700 تن زخمی شده‌اند.

صف‌های شبانه اهالی غزه برای دریافت یک لقمه نان علی رغم خطر مرگ

علی رغم بمباران خیابان الرشید در شهر غزه که دیروز انجام شد و 112 نفر حین تجمع برای دریافت غذا به شهادت رسیدند، قحطی و گرسنگی باعث شده است فلسطینیان شمال غزه علی رغم این جنایت، امشب نیز برای دریافت کمک‌های انسانی در همین خیابان تجمع کنند.

گوترش خواستار تحقیق در مورد حمله به غیرنظامیان در غزه شد

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد در واکنش به شهادت 112 نفر از فلسطینیان خواهان کمک انسانی در شمال غزه گفت: «کشته شدن 100 نفر از نیازمندان به کمک انسانی در غزه نیازمند انجام تحقیقات مستقل و تأثیرگذار است.

تماس تلفنی بایدن با امیر قطر و رئیس جمهور مصر

کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با امیر قطر و رئیس جمهور مصر تلفنی در مورد جنگ علیه غزه و تلاش‌ها برای آزادی اسرا گفت‌وگو کرده است.

ادعای ارتش آمریکا در حمله به اهدافی در یمن

فرماندهی ستاد مرکزی ارتش آمریکا بامداد امروز جمعه مدعی شد که شش موشک ضدکشتی و یک پهپاد را که بنا به ادعای واشنگتن تهدیدی برای کشتی ها در دریای سرخ بوده، منهدم کرده است.

4 شهید در بمباران مرکز غزه

شبکه الاقصی فلسطین گزارش داد که بمباران خانه‌ای در اردوگاه البریج واقع در مرکز نوار غزه منجر به شهادت چهار تن از اعضای خانواده‌ای شده‌ است.

کلمبیا خرید سلاح از رژیم اسرائیل را متوقف می‌کند

گوستاو پترو، رئیس جمهور کلمبیا در واکنش به جنایت صهیونیست‌ها در حمله به فلسطینیان نیازمند به کمک انسانی گفت که در واکنش به این جنایت، همه قراردادهای خرید سلاح از رژیم تل‌آویو را متوقف می‌کند.

درگیری مبارزان فلسطینی با اشغالگران در جنین

مبارزان فلسطینی در شهر جبع واقع در اردوگاه جنین با نظامیان متجاوز که به این اردوگاه در کرانه باختری یورش برده بودند، درگیر شده‌اند./تسنیم

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.