فایل صوتی منتسب به افسر آلمانی درباره حمله به پل کریمه خبرساز شد

سردبیر گروه رسانه ‌ای روسیا سگودنیا (روسیه امروز) و کانال تلویزیونی RT (راشا تودی) اعلام کرد که یک فایل صوتی به دست آورده است که در آن افسران عالی رتبه ارتش آلمان در مورد حملات به پل کریمه صحبت می کنند؛ این اظهارات با واکنش‌ وزارت امور خارجه روسیه نیز همراه شد.

به گزارش شهروندآنلاین، از اسپوتنیک،‌ مارگاریتا سیمونیان روز جمعه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در کانال تلگرامی خود نوشت: درست در روزی که شولتس (اولاف شولتس صدراعظم آلمان) گفت که ناتو در مناقشه اوکراین شرکت نمی کند و نخواهد کرد، فایل صوتی بسیار جالبی توسط دوستان یونیفرم‌پوش (نظامی) به من منتقل شد.
این فعال رسانه‌ای روسیه با بیان اینکه قصد انتشار این فایل صوتی را دارد،‌گفت:‌ در این گفت و شنود، افسران بلندپایه ارتش آلمان در مورد چگونگی بمباران پل کریمه صحبت می کنند و اینکه چگونه می توانند این کار را ماهرانه تر انجام دهند تا در همان زمان «شولتس» همچنان به صحبت درباره برکنار بودن کشورش از درگیری ادامه دهد.
به گفته او، در این نوارصوتی ۴۰ دقیقه‌ای، افسران ارتش آلمان از ارتش آمریکا و انگلیس نام می‌برند و ضمناً بحث می‌کنند که اینها برای مدت طولانی مستقیماً در درگیری دخالت داشته‌اند.
سیمونیان افزود که درخواست رسمی خود به عنوان روزنامه نگار را به وزیر امور خارجه و سفیر آلمان و همچنین شخص شولتس ارائه کرده است.
وی در پایان نوشت:‌ آیا وقت آن نرسیده است که روسیه فعالانه به آلمان یادآوری کند که انفجار پل های روسیه دفعه قبل برای آلمان چگونه به پایان رسید؟ من می خواهم پاسخ را ببینم، همانطور که در همه درخواست های رسانه های شما مرسوم است امروز وقت ناهار وگرنه هرگز نمی‌دانی فردا چه می شود.

بخشی از فایل صوتی
رسانه روسی اسپوتنیک در گزارش دیگری نوشت: مکالمه ای که در آن افسران ارتش آلمان به حملات به پل کریمه اشاره کردند در ۱۹ فوریه ۲۰۲۴ صورت گرفته است.
بنا بر این گزارش، در این فایل صوتی، رئیس بخش عملیات و تمرینات فرماندهی نیروی هوایی، بازرس نیروی هوایی و دو تن از کارکنان مرکز عملیات هوایی آلمان در این باره با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنند.
بر این اساس، یکی از افسران آلمانی به سفر برنامه ریزی شده به اوکراین در ۲۱ فوریه ۲۰۲۴ برای هماهنگی حملات به اهداف روسیه اشاره کرد.

واکنش وزارت خارجه روسیه
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در این باره در کانال تلگرامی خود نوشت: رسانه های آلمانی می توانند استقلال خود را نشان داده و از وزیر امور خارجه آلمان در مورد بحث افسران ارتش این کشور در مورد حمله به پل کریمه سؤال کنند.
ماریا زاخارووا افزود: جالب است که وزیر امور خارجه آلمان در مورد این موضوع چه فکر می کند؟ مطبوعات آلمان اکنون فرصت خوبی برای اثبات استقلال خود و سوال کردن از وی دارند و مطبوعات ما نیز موضوع مهمی برای گفتگو با سفارت آلمان در مسکو دارند.

انتشار این فایل صوتی درباره مشارکت افسر ارتش آلمان در حمله به زیرساخت های روسیه بر خلاف اظهارات اخیر صدراعظم این کشور است.
اولاف شولتس پیش از این در پیامی تصویری در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) گفته بود: ما نمی‌خواهیم جنگ روسیه علیه اوکراین به جنگی میان روسیه و ناتو تبدیل شود و همه متحدان در این مورد اتفاق نظر دارند.
وی همچنین گفت: این به معنای عدم دخالت آلمان در جنگ نیز است! به صراحت می‌گویم که من به عنوان صدراعظم آلمان، هیچ سربازی از نیروهای مسلح خود را به اوکراین نمی‌فرستم.

پل کریمه، این شبه‌جزیره را که در سال ۲۰۱۴ به روسیه ملحق شد به سرزمین اصلی متصل می‌کند.
اوکراین پیش از این حملات موفق و ناموفقی را برای تخریب این پل داشته است.
حمله ۱۷ ژوئن (۲۶ تیرماه ۱۴۰۲) اوکراین به پل کریمه آسیب زد و به گفته مقام‌های روس جان ۲ شهروند غیرنظامی را نیز گرفت. این دومین حمله اوکراین به این گذرگاه بود که سرویس امنیت اوکراین مسئولیت آن را برعهده گرفت.
وزارت دفاع روسیه ۲۱ مردادماه ۱۴۰۲ اعلام کرد که اوکراین سعی در حمله به پل کریمه با استفاده از موشک‌های S-۲۰۰ داشت ولی این حمله توسط روسیه خنثی شده است.  پیش از این، همچنین انفجار یک کامیون روی پل کریمه منجر به کشته شدن سه نفر شده بود.

ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.