چهارشنبه‌سوری پیش از آمدن تلفات داد!

۹۶ مورد آسیب‌دیدگی و پنج فوتی در حوادث مرتبط با چهارشنبه آخرسال

سازمان اورژانس کشور با اشاره به افزایش حوادث مرتبط با مراسم شب چهارشنبه آخر سال نسبت به سال گذشته اعلام کرد: از یکم تا یازدهم اسفند سال جاری ۹۶ مورد آسیب‌دیدگی ناشی از این حوادث شناسایی شده است همچنین در این مدت پنج نفر جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش شهروندآنلاین، براساس آمارهای سازمان اورژانس کشور، رشد ۵۷ درصدی آسیب‌دیدگان ناشی از استفاده از موادمحترقه و ۱۰۰ درصدی موارد فوتی در این مدت رقم خورده و در حوادث چهارشنبه پایانی سال تاکنون ۹۱ مورد مصدوم گزارش شده است.

از مجموع مصدومان این حوادث نیز ۳۵ نفر توسط اورژانس به مراکز درمانی و بیمارستانی اعزام شدند و ۵۳ نفر هم در مراجعه به این مراکز از مصدومیت خود اطلاع دادند. البته سه نفر نیز در محل وقوع حادثه درمان شدند.

چهار مصدوم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند

براساس اعلام سازمان اورژانس کشور، به دلیل شدت جراحات در حوادث چهارشنبه سوری سال جاری تاکنون ۲۲ نفر از مصدومان در بیمارستان‌ها بستری هستند همچنین چهار نفر از این افراد در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور بستری شده‌اند.

۳۰ مورد قطع عضو و ۳۰ مورد آسیب به چشم

سازمان اورژانس کشور اعلام کرد که به دلیل حوادث چهارشنبه سوری تاکنون مواردی از قطع عضو، آسیب به چشم و سوختگی استفاده از موادمحترقه مشاهده شده است. در این مدت ۱۵ مورد قطع عضو، ‌۳۰ مورد آسیب به چشم و ۴۱ مورد سوختگی به ثبت رسیده است که میزان قطع عضو نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد سه برابری داشته است.

همچنین براساس داده‌های آماری، آسیب به چشم افراد به دلیل استفاده از مواد محترقه نیز ۶۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

چهار استان بیشترین آسیب‌دیدگان حوادث چهارشنبه سوری را دارند

داده‌های آماری سازمان اورژانس کشور نشان می‌دهد که در این مدت استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اصفهان و تهران بیشترین تعداد افراد آسیب‌دیده ناشی از استفاده از مواد محترقه در حوادث چهارشنبه آخر سال را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین استان‌های فارس، همدان، مازندران، ایلام، البرز،‌گیلان و کرمانشاه کمترین موارد آسیب‌دیدگی در حوادث چهارشنبه سوری را داشته‌اند.

سازمان اورژانس کشور اعلام کرد: با توجه به افزایش قابل ملاحظه شمار مصدومان مرتبط با چهارشنبه آخرسال نسبت به سال گذشته، باید ضمن اطلاع‌رسانی درباره این حوادث به خانواده‌ها برای جلوگیری از انجام اقدامات مخاطره‌آمیز از سوی فرزندان خود، ‌رسانه‌ها در راستای کاهش آمار این حوادث در روزهای پایانی سال همکاری لازم را داشته باشند./ ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.