بورل اسرائیل را محکوم کرد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا کشتار مردم غزه هنگام دریافت کمک‌های بشردوستانه توسط ارتش رژیم صهیونیستی را غیرقابل توجیه خواند و محدودیت‌های اعمال شده از سوی این رژیم برای انتقال اقلام امدادی به این باریکه را محکوم کرد.

به گزارش شهروند آنلاین، جوسپ بورل روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شد خواستار «تحقیقات بین‌المللی بی‌طرفانه در مورد این رویداد غم انگیز شد تا تصویر روشنی از وقایع و مسئولیت ها ارائه شود.»

او تاکید کرد: این مسئولیت اسرائیل است که از قوانین بین‌المللی تبعیت و از توزیع کمک‌های بشردوستانه به مردم غیرنظامی محافظت کند. مسئولیت این حادثه بر عهده محدودیت‌های اعمال شده توسط ارتش اسرائیل و موانع ایجاد شده از سوی تندروهای خشن برای تامین کمک‌های بشردوستانه است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: این حادثه نشان می‌دهد که محدودیت‌ها برای ورود کمک‌های بشردوستانه به ایجاد کمبود، گرسنگی و بیماری و همچنین سطحی از استیصال منجر می‌شود.

او با بیان اینکه «جنگ بی‌وقفه و بی‌توجهی به قوانین بین‌المللی بشردوستانه منجر به هرج و مرج کامل می‌شود و توزیع کمک‌های بشردوستانه را غیرممکن می‌کند» تصریح کرد: ما محدودیت‌های اعمال شده توسط اسرائیل برای انتقال کمک‌های بشردوستانه و باز نکردن گذرگاه‌ها را محکوم می‌کنیم. ما از اسرائیل می‌خواهیم که به طور کامل با آژانس‌های سازمان ملل متحد و سایر نهادهای بشردوستانه تعامل کند و اجازه دسترسی آزاد، بدون مانع و ایمن بشردوستانه را از طریق تمام گذرگاه‌ها بدهد.

بورل افزود: ما از اسرائیل می‌خواهیم به سرعت موانع موجود در گذرگاه کرم شالوم را برطرف کند و اجازه دهد یک کریدور مستقیم بشردوستانه از اردن ایجاد شود. پرتاب هوایی کمک به غزه باید آخرین راه حل باشد زیرا تأثیر آنها حداقل است و برای غیرنظامیان بی‌خطر نیست.

او همچنین گفت: ما از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهیم که خواستار توقف فوری خصومت‌ها شود و بر ضرورت دسترسی کامل، سریع، ایمن و بدون مانع به کمک‌های بشردوستانه به منظور ارائه کمک‌های سریع، گسترده و کافی در پاسخ به نیازهای مردم غیرنظامی غزه تاکید کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد:‌ آتش‌بس فوری بشردوستانه که منجر به آتش‌بس پایدار می‌شود، ضروری است تا امکان ارسال گسترده کمک‌های بشردوستانه و حفاظت از غیرنظامیان در غزه فراهم شود.

به گزارش ایرنا، ده‌ها فلسطینی روز پنجشنبه در اطراف کاروان کمک‌رسانی در شمال غزه کشته شدند. مقامات بهداشتی غزه می‌گویند که دستکم ۱۰۴ فلسطینی بر اثر حمله رژیم اشغالگر به کاروان کمک‌رسانی کشته شدند و به این ترتیب، تعداد تلفات فلسطینی‌ها در طول پنج ماه جنگ به بیش از ۳۰ هزار نفر رسید.

رژیم صهیونیستی با حمایت غرب و برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ نیروهای مقاومت، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته است. این رژیم تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

موسسه «آکسفام» به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های بین‌المللی امدادرسانی برای ریشه‌کن کردن فقر، گرسنگی و بی‌عدالتی، سه‌شنبه گذشته در گزارشی نسبت به وضعیت فاجعه بار و قحطی در نوار غزه به دلیل تداوم جنایت رژیم صهیونیستی و محاصره این باریکه هشدار داد.

آکسفام همچنین به گسترش سوءتغذیه و گزارش‌های مرگ و میر ناشی از گرسنگی اشاره و تاکید کرد که مردم این منطقه به نوشیدن آب فاضلاب، خوردن گیاهان و استفاده از خوراک حیوانات برای تهیه نان روی آورده‌اند./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.