هشدار درباره سلطه سفید در ارتفاعات

هواشناسی:سامانه جدید موجب بارش برف،کولاک و تگرگ در ارتفاعات خواهد شد

سازمان هواشناسی کشور نسبت به فعالیت سامانه بارشی از فردا و احتمال کولاک برف و تگرگ در ارتفاعات هشدار داد.

به گزارش شهروند آنلاین،براساس هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی، سامانه بارشی جدید دوشنبه و سه‌شنبه این هفته موجب بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف، احتمال بهمن، در گردنه‌ها کولاک برف و احتمال تگرگ خواهد شد.

بنابراین گزارش فردا نیمه جنوبی کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، همدان، مرکزی، لرستان، یزد، اصفهان، جنوب و غرب قم، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال بوشهر، نیمه شمالی فارس، یزد، خراسان جنوبی، هرمزگان و کرمان بااین شرایط جوی مواجه خواهند شد.

همچنین سه‌شنبه ۱۵ اسفند گستره بارش‌ها علاوه بر کردستان، همدان، مرکزی، لرستان، اصفهان، یزد، به استان‌های، زنجان، قزوین، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان هم می‌رسد.

احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، مه، وزش باد شدید، کولاک برف، احتمال یخ‌زدگی سطح جاده‌ها در نواحی سردسیر، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به ماشین‌آلات کشاورزی، نهال و محصولات کشاورزی و در جنوب شرق احتمال سرریز شدن سد‌ها وجود دارد

پرهیز از سفر‌های غیر ضروری به ویژه در گردنه‌های برفگیر و مجهز بودن خودرو‌ها به وسایل زمستانی در مناطق سردسیر، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و خودداری از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر ضروری است.

پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی راهداری برای برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر و صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی، انتقال ماشین‌آلات و محصولات کشاورزی به مکان‌های امن و پوشش مناسب نهال‌ها و در جنوب شرق توصیه شده است./خبرگزاری صداوسیما

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.