تخت جمشید سند خورد

مدیر کل ثبت اسناد و املاک کشور از صدور اسناد مالکیت مجموعه میراث جهانی “تخت جمشید و اثر جهانی کاخ اردشیر بابکان” به همت ادارات ثبت شهرستانهای مرودشت و فیروزآباد خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین، کیانی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان فارس با اشاره به اهمیت تثبیت و صدور اسناد مالکیت اماکن تاریخی و میراث فرهنگی استان فارس گفت: با تلاش ادارات ثبت اسناد و املاک شهرستان‌های مرودشت و فیروزآباد اسناد مالکیت “مجموعه میراث جهانی تخت جمشید و اثر جهانی کاخ اردشیر بابکان” صادر شد.

او افزود: مجموعه میراث جهانی تخت جمشید پس از جانمایی و تطبیق آن با پلاک‌های مجاور و با تلاش کارکنان ثبت شهرستان مرودشت و پیگیری‌های این اداره نهایتا سنددار شد.

کیانی در ادامه با اشاره به صدور سند مالکیت کاخ اردشیر بابکان، افزود: پس از دریافت تقاضا و ارائه نقشه میراث جهانی کاخ اردشیر بابکان، مستندسازی این مجموعه تاریخی در دستور کار قرار گرفت و به همت مجموعه ثبت شهرستان فیروزآباد سند مالکیت کاداستری این اثر تاریخی نیز صادر شد.

مدیر کل ثبت استان با اشاره به اهداف تحولی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مسیر تثبیت مالکیت‌ها و قرار گرفتن فارس در مثلث طلایی گردشگری کشور بیان کرد: در همین راستا تسریع در صدور اسناد مالکیت اماکن مذهبی و تاریخی استان در اولویت کاری ثبت استان قرار دارد./فارس

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.