نشست برای لغو نشست!

نشست مطبوعاتی سالانه نخست‌وزیر چین برگزار نمی‌شود

سخنگوی چهاردهمین کنگره ملی خلق چین اعلام کرد: نشست خبری لی چیانگ نخست‌وزیر این کشور فردا (سه‌شنبه) برگزار نخواهد شد.

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از شبکه خبری چین، لو چین‌جیان سخنگوی چهاردهمین کنگره ملی خلق در یک نشست خبری امروز (دوشنبه ۱۴ بهمن)، گفت: نشست مطبوعاتی سالانه لی چیانگ نخست وزیر این کشور فردا (سه‌شنبه) برگزار نخواهد شد و اگر شرایط خاصی پیش نیاید، این نشست سالانه در چند سال آینده نیز دیگر در دستور کار برگزاری نخواهد بود.

او افزود:‌ نخست وزیر چین فردا گزارش کار دولت را شامل گزارش‌های کتبی برنامه و بودجه، به نمایندگان کنگره ملی خلق این کشور تقدیم می‌کند.

لو چین‌جیان در پاسخ به دغدغه‌های اجتماعی و سوالاتی که برای مردم و رسانه‌ها ایجاد می‌شود، افزود:‌ تعداد نشست‌های خبری و شرکت‌کنندگان را افزایش می‌دهیم و از مشاوران برجسته شورای دولتی دعوت می‌کنیم تا پاسخگوی سوالات خبرنگاران خارجی و داخلی باشند.

او همچنین از تلاش برای ایجاد فضایی باز و فراهم شدن فرصت بیشتری برای مصاحبه خبرنگاران چینی و خارجی با مقامات پکن خبر داد.

از سال ۱۹۹۳ میلادی، نخست‌وزیران چین پس از گردهمایی سالانه کنگره ملی خلق (NPC) نشستی خبری با رسانه‌ها داشتند و این امر فرصتی نادر برای روزنامه‌نگاران و نیز نمایندگان مطبوعات خارجی برای پرسیدن سؤالات خود فراهم می‌کرد./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.