توسعه آموزش‌های همگانی؛کلید مقابله با سوانح

مدیریت بحران مالدیو در دیدار با کولیوند خواستار استفاده از تجربیات هلال احمر ایران شد

ظهر امروز و در دیدار دکتر پیرحسین کولیوند با مسئول مدیریت بحران کشور مالدیو، بر توسعه آموزش‌ها و همکاری در این زمینه در راستای مقابله با حوادث و سوانح تاکید شد.

به گزارش شهروند آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛ ظهر امروز و در دیدار دکتر پیرحسین کولیوند با مسئول مدیریت بحران کشور مالدیو، بر توسعه آموزش‌ها و همکاری در این زمینه در راستای مقابله با حوادث و سوانح تاکید شد.

دکتر پیرحسین کولیوند در این دیدار با اشاره به دست‌آوردهای جمعیت هلال احمر در سالیان اخیر، گفت: جمعیت هلال احمر ایران در حوزه‌های مختلف فعال است که امدادرسانی به حوادث و سوانح یکی از این زمینه‌هاست.

او افزود: امروز جمعیت هلال احمر با بهره‌گیری از ظرفیت ۳ میلیون داوطلب و ۷۰ هزار امدادگر متخصص، امداد جاده‌ای، کوهستان و ساحلی را به صورت شبانه‌روزی انجام می‌دهد و برای ایجاد پوشش سراسری و پاسخگویی به حوادث به این ابزارها اکتفا نکرده و خانه‌های هلال را در نقاط مختلف کشور تاسیس کرده است.

دکتر کولیوند با بیان این که کلید مقابله با سوانح، توسعه آموزش‌های همگانی است، گفت:  ارائه آموزش امدادی به سربازان، دانش‌آموزان و دانشجویان نمونه‌ای از روند توسعه آموزش‌های همگانی در میان جامعه است.

او افزود: رکن دیگر مقابله با حوادث، تجهیزات و لجستیک است که هلال احمر ایران در حال حاضر با بهره‌گیری از توان هوایی ۲۳ فروند بالگرد، صدها خودروی امدادی و با تاسیس انبارهای ذخیره اقلام زیستی، گام موثری در این عرصه برداشته است.

این مقام مسئول در هلال احمر ایران تاکید کرد: با این وجود، پیشگیری همچنان مهم‌ترین مقوله در حوزه حوادث و سوانح است و در این عرصه باید اطلاع‌رسانی مورد توجه قرار گیرد. در همین رابطه، هلال احمر ایران از ظرفیت داوطلبی در حوزه اطلاع‌رسانی استفاده کرده و تیم‌های باور را تشکیل داده است. این تنها فعالیت داوطلبی در هلال احمر ایران نیست و تیم‌های سحر نیز پس از حوادث وارد عرصه می‌شوند تا در تسکین آلام بشری نقش‌آفرینی کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران خاطرنشان کرد: امدادرسانی به زمین لرزه ترکیه و سوریه گوشه‌ای از کارنامه امدادرسانی بین‌المللی هلال احمر ایران است که منتج به دریافت نشان عالی کشور ترکیه شد.

دکتر کولیوند تاکید کرد: کارخانه‌های تولیدی هلال احمر در حال حاضر به ساخت دارو، تجهیزات پزشکی و اقلام امدادی مشغول هستند و قراردادی با فدراسیون جمعیت‌های ملی برای تامین چادرهای امدادی منعقد شده تا در بحران‌های بین‌المللی از چادرهای تولید شده در هلال احمر ایران استفاده کنند.

او افزود: درمانگاه‌های خارج از کشور هلال احمر نیز درچندین کشور جهان فعال بوده و با بهره‌گیری از توان پزشکان ایرانی، خدمات درمانی به مردم آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین ارائه می‌دهند که تجربیات در این حوزه نیز قابل اشتراک‌گذاری است.

حسام حسن، مسئول مدیریت بحران کشور مالدیو در دیدار با دکتر کولیوند گفت: ساختار مدیریت بحران در کشور مالدیو تازه تاسیس است و بر همین اساس مشتاق به استفاده از تجارب هلال احمر ایران هستیم.

او افزود: ایران توانمندی‌های قابل توجهی در حوزه امداد و نجات دارد که مشتاق به همکاری در این زمینه هستیم و خواهان بهره‌گیری از توان مربیان ایرانی هستیم.

حسام حسن تاکید کرد: مالدیو همواره با سوانح متعددی همچون سیل، سونامی و زلزله مواجه می‌شود و همکاری در این عرصه‌ها می‌تواند نتایج مطلوبی داشته باشد. کمک‌های ایران در سونامی ۲۰۰۴ ارزشمند بود و ما قدردان این کمک‌ها هستیم و هیچگاه آن را فراموش نخواهیم کرد.

او تاکید کرد: هلال احمر مالدیو هم همچون هلال احمر ایران رابطه خوبی با ساختار مدیریت بحران دارد و این همکاری‌ها است که کمک می‌کند تا امدادرسانی‌ها مطلوب‌تر باشد./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.