دادگاهِ تمرینی تحریم‌ها

معاون وزیر خارجه:باید از ظرفیت‌های مختلف برای دفاع از حقوق مردم در زمینه تحریم‌ها استفاده شود

معاون سیاسی وزارت امور خارجه خواستار به‌ کارگیری ظرفیت‌های مختلف برای دفاع از حقوق مردم در زمینه تحریم‌ها شد.

به گزارش شهروندآنلاین، علی باقری‌کنی در دور نهایی نخستین دادگاه تمرینی یا شبیه‌سازی دادرسی (موت کورت ملی) پیگیری تحریم‌های یکجانبه و تبعیت از آنها که در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی (ره) برگزار شد، گفت: باید ظرفیت‌های مختلف کشور برای دفاع از حقوق مردم به‌ویژه در زمینه تحریم‌ها استفاده شود. ما از جمله کشورهایی بودیم که در سال‌های اخیر به شدت تحت رژیم‌های تحریمی آمریکا قرار گرفتیم، از این رو مسئولیت بیشتری داریم.

باقری کنی با بیان اینکه تحریم‌ها نتیجه پدیده یک‌جانبه‌گرایی است که امنیت و آینده جهان را تهدید می‌کند، گفت: هیچ حقوقی اعم از بین‌المللی و بشری در این پدیده مورد توجه قرار نمی‌گیرد و فقط منافع و اهداف عامل یک‌جانبه‌گرایی مورد نظر است.

او با تاکید بر اینکه تحریم‌ها جنایت علیه بشریت و مجازات جمعی بدون تبعیض است، گفت: این موضوع نشان‌دهنده واقعیت بی‎‌قیدوبند بودن یک‌جانبه‌گرایی است.  همچنین این موضوعی است که ما اکنون در غزه نیز شاهد آن هستیم.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با اشاره به ضرورت مفهوم و ادبیات‌سازی در زمینه تحریم‌ها بر نقش دانشگاه‌ها در این زمینه تاکید کرد و خواستار به‌کارگیری ظرفیت‌های مختلف برای مقابله با تحریم‌ها شد.

باقری کنی با اشاره به  ایجاد جبهه مستحکم حقوقی و بین‌المللی در برابر یک‌جانبه‌گرایی گفت: ما خواستار همکاری کشورهای آسیب‌دیده از تحریم‌ها هستیم.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه گفت: برای مقابله با جریان یکجانبه‌گرایی به ویژه تحریم‌ها هم باید به خنثی‌‎سازی توجه داشته باشیم و هم باید دور زدن تحریم‌ها را در نظر داشته باشیم تا بتوانیم الزام‌ها و نیازهای خود را تامین کنیم.  نکته دیگر رفع تحریم‌ها است که در دولت با جدیت پیگیری می‌شود؛ در عین حال نباید از هزینه‌زایی تحریم‌ها غافل بود و باید به‌صورت حداکثری از ظرفیت‌های موجود در حقوق بین‌الملل استفاده کنیم./ایسنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.