گُلی به سر این ملت بگذارید!

محسن سعیدی راد، تحلیل‌گر سیاسی/انتخابات 11اسفند برگزار شد. تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های آن طرفی‌ها این بود که مردم دیگر نمی‌خواهند و نمی‌آیند پای رای، البته که خود مسئولان‌ هم می‌فهمیدند که مردم ناراضی‌اند و کم خواهند آمد؛ رهبر اما دلسوزانه‌تر فراخوان دادند.

اما آنچه از صندوق بیرون آمد را شاید بتوان به چهار دسته تقسیم کرد.

 

1- طرفداران کاندیداها که بخشی مخلصانه و بخشی منتفعانه رأی دادند که طبیعی است در همه انتخابات‌ها در دنیا.

2- دوستداران واقعی انقلاب که هر چه رهبر بفرمایند روی چشم می‌گذارند، راضی باشند یا ناراضی، رأی می‌دهند. انتقاد دارند، گلایه دارند، درد می‌کشند و عمدتا شهیدداده‌ها، جانبازان و ایثارگران هستند و برای انقلاب از جان خود هزینه داده‌اند.

3- آنها که وطن‌دوست هستند، علقه مذهبی هم دارند یا کم دارند اما به‌شدت از وضع موجود ناراضی‌اند تا حدی که مرددند به رأی دادن، اما دلشان هم به رأی ندادن راضی نمی‌شود که کشور شهید، جانباز و اسیرداده و ده‌ها سال تحریم‌کشیده به‌دست غریبه‌ها و این همه بدخواهان که آن‌طرف گود ایستاده‌اند، بیفتد و وطن را دشمن شاد کند.

4- عده‌ای هم رأی ندادند به دو دلیل، یا با گره زدن نارضایتی خود به حرف‌های دشمنان قسم‌خورده این آب و خاک یا ایرانی‌های دست‌به‌سلاح‌برده علیه ملت خویش، گوش به غریبه‌ها کردند یا اینکه خودشان این راه را نتیجه‌بخش دانستند. که در هر دو صورت کاری عقل‌پسند و وطن دوستانه نکردند.

در مورد دسته اول، شکایت به غریبه و بیگانه که دستشان به جنایت و تحریم و درخواست از دشمنان برای حمله و کشتار مردم خویش کارشان است، در هیچ مکتب و آیینی پسندیده نیست.

دسته دوم هم که خود به نتیجه رأی ندادن رسیدند باز هم گره‌گشایی نکردند و همیشه خود را بدهکار آینده کشور و تحولاتی کردند که نشات گرفته از بی‌رایی آنها است. شاید یک رأی آنها می‌توانست مسیری را در سرنوشتی تغییر دهد.

به هر حال بحمدالله آنچه آنها انتخابات با 15یا نهایتا 27درصد مشارکت و کمتر می‌خواستند نشد و تا‌کنون 41 درصد و اگر عدد ۸ میلیونی ایرانیان واجد شرایط رأی دادن که در خارج زندگی می‌کنند اما کد ملی‌شان در آمار ۶۱ میلیونی آمده را کم کنیم، میزان مشارکت می‌شود حدود ۵۰ درصد که حد قابل‌قبولی است.

در شرایط سخت سرما و برف و در شرایط سخت اقتصادی و معیشتی کشور، این ۵۰ درصد که رأی‌اولی‌ها در آن خودی نشان دادند، جوانمردی کردند. پیام این حرکت به منتخبان، عمل متقابل است: مرد باشند! دنبال حل مشکلات اربابان خود و ولی‌نعمتان خود باشند، نه جیب خود و کسان خود، که اگر چنین باشد، به‌ معنای کامل معنا، ناجوانمردند. میلیون‌ها نفر در گوشه‌گوشه‌های مناطق محروم این مرز و بوم زحمت کشیدند تا رأی‌گیری سالم و امن انجام شود. انشاءالله این ۲۹۰ نفر هم گلی به سر این ملت بگذارند./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.