دفع ۲۰۰ حمله سایبری در یک ماه منتهی به انتخابات

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور از دفع ۲۰۰ حمله سایبری کوچک و بزرگ در یک ماه منتهی به انتخابات مجلس خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل در برنامه جهان آرا در پاسخ به پرسشی پیرامون چگونه تامین امینت سایبری انتخابات اخیر که برای نخستین باز نیازمند ارتباطات سایبری به ویژه احراز هویت برخط بود، اظهار داشت: تامین امنیت همه‌جانبه سه اتفاق مهم یعنی 22 بهمن ماه، جشن نیمه شعبان و برگزاری انتخابات در بستری انجام شد که متاثر از حادثه تروریستی و غم‌بار مراسم سالگرد شهید سلیمانی بود که به شهادت ده‌ها تن از هموطنانمان انجامید و این مسئولیت نیرو‌های اطلاعاتی، امنیتی و پدافندی را بسیار سنگین کرده بود.

او ادامه داد: مجاهدت شبانه‌روزی و برنامه‌ریزی دقیق و جامع، اقداماتی جهادی و با روحیه‌ای بسیجی، سبب شد تا شاهد یک امنیت همه‌جانبه در این سه رویداد بزرگی ملی باشیم که شایسته تقدیر است.

به گفته سردار جلالی، انتخابات اخیر در حالی با حضور باانگیزه و پرشور مردم برگزار شد که شاهد انواع فضاسازی‌ها و جنگ‌های رسانه برای دور کردن مردم از صحنه و حضور در پای صندوق‌های رای بودیم. از سوی دیگر به این نکته باید توجه داشته باشیم که دشمن تمام تلاش خود را برای اختلال در روند برگزاری انتخابات به کار گرفته بود که البته تمرکز تلاش‌های امنیتی کشور، یک انتخابات بسیار آرام و با ضریب آرامش بسیار بالا را برای کشور به ارمغان آورد.

او توضیح داد: براساس توافق وزارت کشور و شورای نگهبان، عمدتا بخش احزار هویت، بیشتر متمرکز بر حوزه ارتباطات و فضای سایبر بود که با پیش‌بینی لایه‌های مختلفی از ارتباط و تمهیدات لازم، این اتفاق به بهترین شکل رخ داد و تقریبا شاهد عدم قطع ارتباط بودیم که از این نظر، آزمون خوبی را در این زمینه پشت سر گذاشتیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در ادامه به تبیین تلاش‌های صورت گرفته برای برقراری ارتباطات مستمر و دائمی در جریان فرآیند رای‌گیری پرداخت و گفت: برای نمونه ما در ضریب برقراری ارتباط، ضریب 99.8 درصد را دنبال میکردیم که با وجود تهدیدات و بستر پرتلاطمی که وجود داشت این اقدام ارزشمند، حاصل شد.

به گفته سردار جلالی در یک ماهه منتهی به انتخابات شاهد نزدیک به 200 حمله از انواع و اقسام حملات در حوزه سایبری، از کوچک و بزرگ بودیم.

او در تشریح شرایط بیان داشت: در این مدت شاهد 4 یا 5 حمله بزرگ بودیم که عزیزان ما در بخش امنیتی وزارت اطلاعات و وزارت ارتباطات و پدافند غیرعامل با تقسیم کاری که انجام شده بود، بخش‌هایی از آن را کنترل و دفع کردند. سایر حملات نیز توسط کار بسیجی که متخصصان وزارت ارتباطات انجام دادند به خوبی کنترل و بی اثر شد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور عنوان کرد: در 6 ماه گذشته دستکم 100 حمله DDos داشتیم که عمدتا هم خارجی و با هدف قطع خدمات رسانی و سرویس دهی به شهروندان انجام شد که خوشبختانه، آمادگی وزارت ارتباطات، توانست پایداری و استمرار خدمات رسانی در شبکه را حفظ کند./تسنیم

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.