ابراز ناامیدی بایدن از کابینه رژیم صهیونیستی

رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به بمباران آلمان توسط واشنگتن و با خاک یکسان کردن آن در جنگ جهانی دوم، ناامیدی خود را از کابینه رژیم صهیونیستی اعلام کرده و از این رژیم خواست تا در غزه اقدام مشابهی را انجام ندهد.

به گزارش شهروندآنلاین، خبرنگار نشریه نیویورکر گفت: «من از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا پرسیدم که آیا قصد دارد به رهبران اسرائیل فشار بیشتری وارد کند یا خیر و برای اولین بار در آن روز او به این سوال پاسخ داد.»

جو بایدن در این رابطه به نشریه نیویورکر گفت: «من خشم و عصبانیت او (نتانیاهو) بابت هفتم اکتبر را درک می‌کنم. اما شما نمی‌توانید اجازه دهید عصبانیت شما را به جایی برساند که جایگاه اخلاقی خود را از دست بدهید.»

بایدن خاطرنشان کرد: «وقتی به اعضای کابینه جنگ اسرائیل توصیه کردم که با احتیاط بیشتری در غزه عمل کنند، پاسخ دادند که آمریکا بمباران ساده‌ای علیه آلمان در جنگ جهانی دوم انجام داد و من پاسخ دادم به همین دلیل است که سازمان ملل متحد و همه قوانین برای تضمین عدم وقوع هر چیز مشابه برای بار دیگر وضع شده است.»

خبرنگار این نشریه گفت بایدن امیدوار است که به معاملات بزرگتر و دست نیافتنی‌تری از لحاظ «متقاعد کردن اسرائیلی‌ها برای پذیرش تشکیل یک کشور فلسطینی در ازای عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی که بسیاری از اسرائیلی‌ها آن را گامی حیاتی به سوی امنیت بلندمدت تلقی می‌کنند، دست یابد.»

بایدن این معامله را راهی برای مقابله رژیم صهیونیستی با مخالفان خود توصیف کرد و افزود: «ما می‌توانیم شرایطی ایجاد کنیم که در نهایت به تحرکاتشان علیه رهبران حماس ادامه دهند، درست مانند همان کاری که با بن لادن انجام دادیم. من به شدت بر کابینه اسرائیل فشار آورده‌ام تا اقدامات سختگیرانه‌ای علیه شهرک‌نشینان خارج از مناطق تحت کنترل اتخاذ کند.»

فوریه گذشته، بایدن تحریم‌های مالی و ممنوعیت صدور روادید را برای چهار شهرک‌نشین صهیونیست در کرانه باختری که متهم به حمله به فلسطینی‌ها و فعالان صلح بودند، وضع کرد. بایدن گفت: «نمی‌خواهم کشته شدن هیچ فلسطینی را ببینم. معتقدم که این امر با آنچه که به عنوان شهروند آمریکایی به آن ایمان داریم، تعارض دارد.»

وی از منتقدانش خواست تا صبر پیشه کنند و منتظر بمانند.

از سوی دیگر، جو بایدن بر تداوم اعمال فشار با هدف دستیابی به توافق میان رژیم صهیونیستی و جنبش حماس تاکید کرد، طوری که برقراری فوری آتش‌بس برای دست‌کم شش هفته را تضمین کند.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «من از اعمال فشار برای دستیابی به توافقی که تضمین‌کننده آزادی اسرای باقی مانده نزد حماس، دستیابی به آتش‌بس فوری در غزه برای حداقل شش هفته و اجازه افزایش کمک‌ها به سراسر نوار غزه باشد، دست نخواهم کشید.»/ ایسنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.